Kontroler dla następnej generacji VR na PlayStation 5. Sony prezentuje szczegóły

Radosław Dąbrowski Sprzęt Publikacja: 18.03.2021, 17:17 Aktualizacja: 18.03.2021, 17:17
Firma Sony Interactive Entertainment podzieliła się ze światem pierwszymi szczegółami na temat nowego kontrolera dla następnej generacji VR na PlayStation 5. Zainteresowani użytkownicy mogą zapoznać się z wyglądem urządzenia oraz jego elementami, które usprawnią rozgrywkę i tym samym pozwolą dostarczyć jeszcze większych emocji czerpanych z zabawy.
0 Udostępnień

Nowy kontroler dla VR

Oczywiście wszystko wyjdzie w praniu, ale już teraz można mieć niemałe oczekiwania, gdyż Sony zapowiada szereg innowacji, które zaoferuje nowy kontroler dla następnej generacji VR na PlayStation 5. Pierwsze doniesienia o takim projekcie pojawiły się kilka tygodni temu, pod koniec lutego. Dzisiaj otrzymaliśmy zdecydowanie więcej konkretnych informacji.

Nie wzbudzi zaskoczenia stwierdzenie, że nowy kontroler zapewni użytkownikom niespotykane dotąd doznania w sferze wirtualnej rzeczywistości. Ze wpisu, który został opublikowany na oficjalnym blogu PlayStation 5, dowiadujemy się nieco więcej. Przede wszystkim można liczyć na bardziej ergonomiczną konstrukcję urządzenia. Podobnie jak w przypadku Dualsense, czyli pada do nowej konsoli Sony, można się spodziewać technologii haptycznej oraz adaptacyjnych spustów. Te ostatnie zapewnią silniejsze doznania podczas korzystania z VR. Haptyczne wibracje natomiast pozwolą graczowi odczuć różnice w zależności od tego, jakie czynności o określonej dynamice wykonuje lub po jakiej powierzchni się porusza.

O bardziej naturalne gesty rękami podczas rozgrywki zadba mechanika wykrywania dotyku palców. Zamontowanie nowego zestawu słuchawkowego umożliwia śledzenie kontrolera. Palce użytkownika zostaną wykryte bez żadnego naciskania na miejsca, w których normalnie przykładamy kciuk, palec wskazujący czy środkowy. Jeżeli chodzi o przyciski oraz analogi, to lewy kontroler zawiera jeden analog, przyciski trójkąta i kwadratu, przycisk „grip” (L1), służący przykładowo do podnoszenia przedmiotów w grze, przycisk spustu (L2) oraz przycisk Create. W prawym kontrolerze natomiast jest jeden analog, przyciski krzyżyka i kółka, przycisk „grip” (R1), przycisk spustowy (R2) oraz przycisk Options.

Osobną kwestią pozostaje jeszcze wygląd kontrolera. Nowy design kształtem przypominający orbitę ma zapewnić swobodę w korzystaniu z urządzenia i sprawić, że trzymanie go przez użytkownika będzie lekkie, przyjemne i sprzęt dostosuje się do każdej dłoni tak, aby każdy gracz mógł czerpać pełną satysfakcję z zabawy.

Kiedy użytkownicy będą mogli skorzystać z nowych kontrolerów? Premiera odbędzie się nie wcześniej niż w 2022 roku. Na poznanie dokładnego terminu przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

 

 

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments