Legends of Runeterra: premiera karcianki LoL w kwietniu! [ZAPOWIEDŹ]

Michał Małysa Aktualności o grach Publikacja: 6.04.2020, 19:31 Aktualizacja: 6.04.2020, 19:31
Blizzard pokusił się w przypadku świata Warcrafta na wydanie karcianki Hearthstone, a teraz na podobny ruch zdecydowało się Riot Games. Jeszcze w kwietniu nastąpi premiera Legends of Runeterra. Gra konkurować ma brakiem losowości w obszarze mikrotransakcji, a w przyszłości także sceną esportową.
legends of runeterra
0 Udostępnień

W artykule na tematy premiery Legends of Runeterra na PC poruszone zostały następujące tematy:

Znamy już datę premiery Legends of Runeterra. Kiedy wyjdzie na PC?

Poznaliśmy już oficjalną datę premiery Legends of Runeterra na PC! Podczas gdy gracze mobilni będą musieli jeszcze trochę poczekać na finalną wersję produkcji, posiadacze pecetów staną do pełnoprawnej walki w świecie League of Legends już 30 kwietnia 2020 roku. Termin ten ogłoszony został na trailerze.

Co z graczami wersji beta? Riot Games zaznaczyło, że nie planuje resetu pomiędzy wersją finalną i testową. Ostateczna premiera Legends of Runeterra oznaczała będzie 120 świeżych kart, nowy region do odblokowania oraz wprowadzenie opcji crossplayu pomiędzy wersjami PC i mobile.

Na czym polegał będzie gameplay Legends of Runeterra?

Legends of Runeterra pod względem założeń nie różni się znacząco od dostępnych na rynku konkurencyjnych gier karcianych, takich jak Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana, Hearthstone czy Magic The Gathering: Arena. W karciance osadzonej w uniwersum League of Legends z puli posiadanych przez nas kart składamy talię (ich typy tożsame są z regionami ze świata Runeterra), przy pomocy której pojedynkujemy się następnie z przeciwnikami z całego świata.

Tempo rozgrywki uzależnione jest oczywiście od wybranej przez nas talii. Jak na razie dominowały decki nieco wolniejsze i stawiające na opanowanie kontroli nad stołem, ale w karciankach stan metagame zmienić może się z dnia na dzień wraz z banami, nerfami lub wzrostem popularności danych rozwiązań.

Mimo iż zdobyte podczas bety karty nie przepadną z powodu resetu, koniec testów oznaczał będzie jednocześnie koniec sezonu. W zależności od najwyższego osiągniętego poziomu, gracze otrzymają sezonowe ikonki. W pierwszym pełnoprawnym sezonie Legends of Runeterra będą musieli również odbudować swoją pozycję. O zasadach kierujących zdobywaniem poziomów podczas kolejnego rozdziału rankingowych rozgrywek informować będziemy w newsach.

Jak to w karciance – bez graficznych fajerwerków

Jak to bywa zazwyczaj z karciankami, również w przypadku Legends of Runeterra nie powinniśmy nastawiać się na graficzne fajerwerki. Nie oznacza to oczywiście, że gra będzie raziła oczy lub zachwycała grywalnością pomimo wyglądu. Jest wręcz przeciwnie – pastelowe grafiki są pełne uroku, a animacje nie wyglądają tak sztucznie i efekciarsko jak w rodzimym Gwincie.

Po raz kolejny odwołać musimy się do standardu panującego w branży karciankowej. Podobnie jak w innych grach, i w Legends of Runeterra najwięcej przyjemności estetycznej sprawia przeglądanie artów publikowanych przez producenta. Tworzą je często wybitni artyści o bardzo charakterystycznym stylu i tylko w wysokiej rozdzielczości zachwycimy się poziomem detali, których nie jesteśmy w stanie dostrzec w trakcie rozgrywki.

Wymagania sprzętowe Legends of Runeterra

Twórcy na swojej stronie internetowej opublikowali minimalne wymagania sprzętowe dla Legends of Runeterra na PC:

  • Procesor: 3 GHz
  • Pamięć RAM: 4 GB RAM
  • Karta graficzna: 12MB+ VRAM
  • System operacyjny: 64-bit Windows 7, 8.1 lub 10

Specyfikacja dla Androida podana zostanie wtedy, gdy gra ruszy również oficjalnie na mobile.

Gra będzie darmowa, ale mikrotransakcje kosztują

Legends of Runeterra możemy pobrać za darmo z oficjalnej strony gry. Podobnie jak w przypadku większości karcianek online, rozgrywka jest tutaj całkowicie darmowa, jednak za dostęp do lepszych kart prędzej czy później zapłacimy – czy to pieniędzmi wydawanymi na mikrotransakcje, czy czasem poświęconym na grę.

Mimo iż twórcy Legends of Runeterra od początku zapowiadają brak agresywnej monetyzacji w systemie nagród, duża część graczy i tak będzie chciała zaoszczędzić czas poprzez zakupy w sklepie z mikrotransakcjami. Na całe szczęście w przypadku LoR nie ma mowy o losowych paczkach – przed wydaniem pieniędzy będziemy wiedzieli dokładnie na co je przeznaczymy.

Ekonomia w Legends of Runeterra opiera się na coinsach, które nabywamy za prawdziwe pieniądze. Mogą być one wydane bezpośrednio na konkretne karty lub dodatki kosmetyczne. Ceny monet dostępnych w grze prezentują się następująco:

  • 475 coins – $5
  • 1000 coins – $10
  • 2050 coins – $20
  • 3650 coins – $35
  • 5350 coins- $50
  • 11000 coins – $100

Ile kart kupić możemy za 100 dolarów? Sporo, choć istnieją ograniczenia co do ilości możliwej do nabycia w danym czasie! W zależności od stopnia rzadkości tzw. dzikie karty na poszczególne przedmioty nabędziemy za:

Common Wildcard – 10 coins (kupimy maksymalnie sześć tygodniowo)

Rare Wildcard – 30 coins (kupimy maksymalnie sześć tygodniowo)

Epic Wildcard – 120 coins (kupimy maksymalnie trzy tygodniowo)

Champion Wildcard – 300 coins (kupimy maksymalnie trzy tygodniowo)

Co więcej, na początek przygody z rozgrywką nabyć można zestaw 66 podstawowych kart (11 dla każdego regionu) za 1800 coinsów, który w trakcie bety nabyć można nawet za 475 monety. To dobry zestaw startowy dla graczy, którzy chcą przyspieszyć swoją przygodę z Legends of Runeterra.

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments