Legends of Runeterra: system nagród bez agresywnej monetyzacji?

Michał Małysa Aktualności o grach Publikacja: 7.11.2019, 16:00 Aktualizacja: 7.11.2019, 16:08
Agresywna monetyzacja, pay to win czy po prostu oszustwo - takimi słowami nad wyraz często gracze karcianek online określają produkcje, którym poświęcają swój czas, a czasami nawet pieniądze. Riot Games zapowiada, że dzięki wyważonemu systemowi nagród w Legends of Runeterra problemy te w żaden sposób nie będą dotyczyły karcianki League of Legends.
legends of runeterra
3 Udostępnień

Riot Games zapowiada łagodną monetyzację karcianki LoL

Jak zadeklarowali w jednym z blogowych postów przedstawiciele Riot Games, jedną z najbardziej irytujących cech tego gatunku jest zmuszanie graczy do ciągłego wydawania pieniędzy w celu utrzymywania się w grze. – Typowe systemy nabywania kart – co nazywamy „postępem w grze” – są osławione ze względu na przedkładanie biznesu nad doświadczanie rozgrywki. Powszechne jest wymaganie od graczy dokonywania powtarzalnych transakcji z brakiem kontroli nad ich rezultatem, a najlepsze karty są często i tak daleko poza zasięgiem – opisali smutną rzeczywistość twórcy Legends of Runeterra. – Jeśli jesteś kimś, kto poczuł ból płacenia za paczki z losowymi kartami oraz braku kontroli nad swoją kolekcją, sposób zaprojektowania postępów w Legends of Runeterra może być dokładnie tym, czego poszukujesz – obiecują.

Jakim sposobem Riot Games chce zbalansować system zdobywania nowych kart w Legends of Runeterra? Remedium na typową bolączkę karcianek, które bardzo szybko zaczynają sprawiać wrażenie gier „pay to win” jest spowolnienie procesu odblokowywania całych dodatków i zestawów kart. System progresji został więc podzielony na cztery części.

Jak wygląda system nagród w Legends of Runeterra?

Po pierwszej rundzie betatestów twórcy karcianki LoL postanowili wytłumaczyć dokładnie jak wygląda system nagród w grze. Podzielony został on na cztery części czy też etapy. Oto one:

1. Daily Questy

Codzienne zadania przydzielane graczom są najlepszą drogą do zdobywania punktów doświadczenia oraz nagród za regularne logowanie do gry. A że doświadczenie przekłada się na nagrody ze skarbca oraz regionalne, poprzez kończenie daily questów przyspieszamy odblokowywanie nowych kart. Podobnie jak w grze Hearthstone, i tutaj w przypadku mniej regularnego logowania możemy zebrać dwa nadmiarowe questy i wykonać je innego dnia.

system nagrod w legends of runeterra

2. Skarbiec (The Vault)

Jak obiecują twórcy Legends of Runeterra, Skarbiec pozwoli zachować całą radochę z otwierania paczek bez potrzeby płacenia za nie. Raz w tygodniu podczas Vault Day każdy gracz otrzyma dopływ nowych kart i powód, aby usiąść do majstrowania nowych talii. Nagrody ze Skarbca są losowe, a ich liczba wzrasta proporcjonalnie do naszego wkładu w grę w danym tygodniu – paczki z kartami będą się ulepszały wraz ze zdobywanym doświadczeniem, a powyżej dziesiątego poziomu pojawią się nawet gwarantowane karty championów!

system nagrod w legends of runeterra

3. Nagrody regionalne

Standardowa droga do zwiększania kolekcji i zdobywania podstawowych kart potrzebnych do złożenia dowolnej talii. Jako że wybieramy konkretny region, z którego odblokowywać będziemy karty, decki w Legends of Runeterra mają rozwijać się stopniowo, a my będziemy mieć na ten proces pewien wpływ. Co więcej, odblokowywane regiony możemy zmieniać w poszukiwaniu innych kart, więc po kilku miesiącach gry powinniśmy mieć solidne podstawy do złożenia decku z każdego zakątka świata League of Legends.

system nagrod w legends of runeterra

4. Odłamki i dzikie karty

Zarówno odłamki, jak i dzikie karty mogą być wykorzystywane do bezpośredniego odblokowywania dowolnej karty w grze, co oznacza, że kluczowe dla naszej talii karty (jak na przykład konkretne karty championów) zawsze są w naszym zasięgu. Trochę odłamków oraz dzikich kart otrzymywali będziemy za samo granie, ale dodatkowe można nabyć również w sklepie. To element monetyzacji Legends of Runeterra, który ma dać opcję na zdobycie kart graczom wolącym przeznaczać na karty pieniądze niż czas spędzony nad grą.

system nagrod w legends of runeterra

system nagrod w legends of runeterra

Wymienione powyżej elementy mają zdaniem twórców karcianki wyważyć balans pomiędzy szybkim budowaniem talii a powiększaniem kolekcji, uczynić dostawanie kart równie satysfakcjonującym bez względu na sposób inwestycji czasu czy pieniędzy w grę oraz zawsze dawać graczom powód do dalszej rozgrywki. Czy to się uda? Będziemy dowiadywali się w trakcie betatestów Legends of Runeterra oraz po wypuszczeniu finalnej wersji gry. Ma to nastąpić już w pierwszym kwartale 2020 roku!

Źródło: Riot Games. Grafika: materiały prasowe.

Zobacz także:

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o