Rust. Pożar serwerowni doprowadził do utraty postępów części graczy

Dla graczy z Europy nie jest to dobra wiadomość
W wyniku pożaru dwóch budynków serwerowni OVH zlokalizowanej w Strasburgu, do którego doszło w nocy z 9 na 10 marca, awarii uległa część serwisów i usług, a negatywne skutki tego zdarzenia odczuli również gracze. Okazało się, że część europejskich serwerów survivalowej gry Rust uległa uszkodzenia, przez co produkcja przez kilka godzin nie była dostępna dla użytkowników z tego regionu.
Usterkę udało się już zażegnać i wczoraj przez cały dzień deweloperzy ze studia Facepunch informowali o aktywacji kolejnych serwerów, by gracze mogli ponownie cieszyć się tytułem. Okazało się jednak, że dane części użytkowników przepadły i nie da się ich odzyskać, przy czym studio nie zdradziło, jak wiele osób zostało poszkodowanych. Wiadomo jedynie, że informacje z 25 europejskich serwerów Rusta, w tym postępy graczy, nie są już dostępne.
https://twitter.com/playrust/status/1369558033559412737
Nie wiadomo jeszcze, czy studio przygotuje jakąś formę rekompensaty dla graczy, którzy spędzili w Ruscie setki godzin. Przypomnijmy, że tytuł pojawił się siedem lat temu we wczesnym dostępie na Steamie, a w lutym 2018 roku tytuł doczekał się oficjalnej premiery. W ciągu ostatnich miesięcy produkcja Facepunch przeżywała prawdziwy renesans i 9 stycznia liczba jednocześnie grających użytkowników Steama przekroczyła 243 tysiące, co było najlepszym wynikiem gry od chwili jej debiutu. Rust dobrze radził sobie również na Twitchu, a w maju bieżącego roku tytuł miał pojawić się na konsolach poprzedniej generacji z opcją uruchomienia na PlayStation 5 i Xboksie Series X|S.
https://twitter.com/playrust/status/1369611688539009025