Sea of Thieves otrzyma sezony wsparcia. Rare rezygnuje z comiesięcznych aktualizacji
Pierwszy sezon ma pojawić się już styczniu 2021 roku
Wczoraj pisałem o najnowszym, piątym sezonie w Fortnite i nowościach, jakie będą czekać na graczy w nadchodzących tygodniach. System takiego wspierania produkcji po premierze czy w ogóle stworzenie całego rozwoju gry-usługi opartego na sezonach stał się w ostatnim czasie niezwykle popularny. Wystarczy spojrzeć na Apex Legends czy tegoroczny hit, jakim jest Fall Guys, które od dnia premiery rozwijane są właśnie w ten sposób, co podoba się graczom.
Tą samą drogą ma pójść Sea of Thieves, o czym Rare, studio odpowiedzialne za stworzenie gry, poinformowało w najnowszym materiale. Tytuł był dotychczas rozwijany za pomocą comiesięcznych aktualizacji, jednak teraz deweloperzy wolą skupić na rzadszych, ale za to ciekawszych nowościach wprowadzanych do gry, co ma być “największą zmianą w systemie rozwoju od czas premiery”. Jak będzie wyglądać to dokładnie?
Mike Chapman, dyrektor kreatywny Rare, zapowiada, że kolejne sezony będą wprowadzane co trzy miesiące, aczkolwiek częstotliwość wypuszczania nowości jest jeszcze tematem dyskusji w studiu. Podstawą, wokół której ma się wszystko kręcić, są poziomy tzw. Pirate Renown (nie przygotowano jeszcze oficjalnego, polskiego tłumaczenia). Ma być ich dokładnie setka, a kolejne awanse będzie można osiągać, wykonując przeróżne aktywności w samej grze; praktycznie wszystko ma w jakiś sposób wpływać na rangę gracza.
Wszelkie nowości będzie można odblokowywać poprzez progresję wewnątrz gry, jednak deweloperzy przygotowali również specjalny, płatny karnet. Plunder Pass ma zapewnić nie tylko do łatwiejszy dostęp do nowych elementów, ale pozwoli również na zdobycie unikalnych przedmiotów. Cena wspomnianego pakietu nie jest jeszcze znana, być może zostanie wprowadzony on w formie subskrypcji, tak jak zrobiło to Epic Games z Fortnite’m jakiś czas temu.
Deweloperzy poinformowali również, że tryb Areny nie będzie już rozwijany. Oczywiście, dalej będzie dostępny, jednak ze względu na jego małą popularność, nie doczeka się on w przyszłości żadnych nowości. W materiale podkreślono, że 97% czasu spędzonego w grze dotyczy trybu przygodowego.
Pierwszy sezon wystartować ma już w styczniu 2021 roku, a Rare będzie również udostępniać mniejsze aktualizacje (np. poprawiające błędy) w krótszych odstępach czasowych, niż wspomniane wcześniej trzy miesiące.