Sony i Microsoft angażują raperów do promocji PS5 oraz Xbox Series X

Bartosz Witoszka Aktualności o grach Publikacja: 26.10.2020, 13:20 Aktualizacja: 26.10.2020, 13:22
Wykorzystanie znanych twarzy do promocji gier i sprzętów z nimi związanych nie jest niczym nowym, jednak zawsze wzbudza duże zainteresowanie naszego małego, growego światka. Nie inaczej jest i tym razem – firmy Microsoft i Sony przy okazji promocji swoich nowych konsol postanowiły nawiązać współpracę z popularnymi raperami.
0 Udostępnień

Znana z memów “lodówka Microsoftu” stała się faktem

Nie wiem, czy zauważyliście, ale weszliśmy właśnie w etap, w którym wiemy już, jakie będą konsole nowej generacji od Sony i Microsoftu; wiemy już, w co na nich zagramy w dniu premiery; wiemy, jakie mają “bebechy” i ile mniej więcej Teraflopsów zaoferuje każda z maszynek. Wiemy również, na jaki pakiet usług możemy liczyć, decydując się na konkretną konsolę, tak więc nie pozostało nam już nic innego, niż obserwowanie kampanii marketingowych amerykańskiego i japońskiego giganta.

A te opierają się w dużej mierze na celebrytach, choć trzeba uczciwie przyznać, że Microsoft zaskoczył wszystkich, urzeczywistniając mema. Po kolei jednak. Niedawno Snoop Dogg opublikował na swoim Instagramie krótki filmik, na którym widać lodówkę przypominającą Xbox Series X. Zapewne pamiętacie, że przy okazji pierwszej prezentacji nowej konsoli Microsoftu na The Game Awards 2019, Internet zalała fala memów, które porównywały kształt XSX do lodówki. Co więc zrobił Microsoft? Oczywiście, stworzył gigantyczną lodówkę, która przypomina Xbox Series X.

Wracając jednak do tematu, amerykański raper najwyraźniej zbyt wcześnie podzielił się tą niezwykle uroczą ciekawostką ze światem, ponieważ nagranie szybko zostało skasowane. Jak się łatwo domyślić, ciężko coś na stałe usunąć z Internetu, a Microsoft, widząc, jak dużym zainteresowaniem cieszą się przygotowane przez internautów kopie filmu, postanowił umieścić jedną z nich na swoich kanałach społecznościowych.

Xboksową lodówkę otrzymała również youtuberka iJustine, która znana jest z przygotowywania materiałów dotyczących gadżetów i smartfonów (wiecie, taki damski odpowiednik Kuby Klawitera, w dodatku mogący pochwalić się 6,69 milionami subskrypcji na swoim kanale YouTube). Jej materiał – w młodzieżowo-internetowym slangu nazywany “unboxingiem” – w pełni prezentuje, czym dokładnie jest ten marketingowy twór. Spoiler: jest to zwyczajna lodówka z zielonym podświetleniem wewnętrznym, która przypomina Xbox Series X.

Nowa konsola Microsoftu pojawi się już 10 listopada. O wszystkich najważniejszych informacjach na temat Xbox Series X dowiecie się z naszego poświęconego sprzętowi specjalnego artykułu.

Travis Scott promuje PlayStation 5

Sony również nie próżnuje i pod koniec zeszłego tygodnia ujawniło krótki spot, w którym Travis Scott, popularny, amerykański raper, wchodzi do świata gier wideo dzięki PlayStation 5. Jak się łatwo domyślić, reklama kierowana jest do osób, które na co dzień z grami nie mają za wiele wspólnego lub grają rzadko, a widok popularnego celebryty ma zachęcić do wyboru właśnie tej konsoli. Tak, wyjaśniłem na czym polega reklama, bo sporo osób krytykujących materiał Sony, najwyraźniej o tym zapomniało.

Japoński gigant poinformował również o podpisaniu z artystą umowy dotyczącej dłuższej współpracy przy okazji promocji PS5 i całej growej marki Sony, a samego rapera określił jako “strategicznego partnera kreatywnego”.

Premiera PlayStation 5 zaplanowana jest na 19 listopada, a jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o konsoli Sony, to sprawdźcie nasz dedykowany temu materiał.

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments