Sprzedaż Kaczora Donalda w lutym 2019 nadal średnia
Kaczor Donald w Polsce jest już 25 lat
Przed tygodniem obchodziliśmy rocznicę bardzo istotnego wydarzenia – czasopismo Kaczor Donald obchodziło dwudzieste piąte urodziny. Z tej okazji przypominaliśmy kilka ciekawych faktów dotyczących historii najlepszego komiksowego magazynu na rynku. Skąd wziął się Kaczor Donald w Polsce? – Od października 1990 roku wydawane było w naszym kraju Mickey Mouse, pierwsze po wojnie czasopismo prezentujące bohaterów Walta Disneya. Nakładem Egmontu ukazało się 59 numerów pisma, po czym połączyło się ono z miesięcznikiem Donald Duck, aby ostatecznie przyjąć 28 kwietnia 1994 roku formę wydawanego do dziś czasopisma Kaczor Donald – przypominaliśmy.
Choć lata świetności i stałą sprzedaż na poziomie dwustu tysięcy egzemplarzy miesięcznie czasopismo Kaczor Donald od dawna ma za sobą, periodyk Egmontu wciąż przyciąga wiernych fanów. Liczba ta nie powiększa się jednak, a przynajmniej na to wskazują kolejne wyniki sprzedażowe Kaczora Donalda. W lutym 2019 również było średnio, o czym informują majowe dane podane przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy i przekazane miłośnikom postaci Disneya przez Kaczą Agencję Informacyjną.
Sprzedaż Kaczora Donalda w lutym 2019
Jak prezentowała się sprzedaż Kaczora Donalda w lutym 2019? – Z danych wynika, że lutowy numer (KD 2019-03) sprzedał się w 11 306 egz przy nakładzie wynoszącym 36 505 egz., czyli sprzedano 31% wydrukowanych egzemplarzy – czytamy na blogu poświęconym bohaterowi Disneya. To nieco mniej niż w przypadku wydań z grudnia i stycznia, które rozeszły się odpowiednio w 12 037 i 12 095 sprzedanych egzemplarzy.
Źródło: Kacza Agencja Informacyjna. Grafika: Egmont