Star Wars: Squadrons. Statki będą podzielone na 4 klasy
Zostań pilotem myśliwca
Gwiezdne Wojny już od dawna swoim fenomenem obejmują nie tylko świat kina, lecz także gier wideo. Kosmiczne uniwersum stale poszerzane jest o nowe produkcje, a niektóre pozycje na PC czy konsole mogą znakomicie dopełniać czas największej fascynacji Gwiezdnymi Wojnami, o czym w wywiadzie opowiadał nam jakiś czas temu Radosław Salamończyk, reżyser dokumentu Wojna Gwiazd.
Nowa produkcja z uniwersum wykreowanego przez George’a Lucasa, czyli Star Wars: Squadrons, zapowiedziana została podczas niedawnego pokazu EA Play Live 2020. Rozgrywka, skupiająca się na wydarzeniach po Powrocie Jedi, stanowi symulator sterowania kosmicznym pojazdem i uczestniczenia w standardowej dla uniwersum Gwiezdnych Wojen wojnie pomiędzy dobrem a złem. Do dyspozycji będziemy mieli kilka rodzajów statków, przynależnych do różnych klas. Wreszcie możemy dokładnie się zapoznać z tym podziałem.
Osiem statków, cztery klasy
W Star Wars: Squadrons statki będą przynależne do poszczególnej z czterech klas (po dwa do jednej):
- fighter,
- bomber,
- interceptor,
- support.
W grze możemy wyróżnić osiem rodzajów myśliwców:
- T-65B X-Wing – starfighter
- BTL-A4 Y-Wing – assault starfighter/bomber
- RZ-1 A-Wing – interceptor
- UT-60D U-Wing – starfighter/support craft
- TIE/ln Starfighter – TIE Fighter
- TIE/sa Bomber – TIE Bomber”
- TIE/in Interceptor – TIE Interceptor
- TIE/rp Reaper attack lander – TIE Reaper
Pomimo że każdy z nich został odmiennie scharakteryzowany, to dla wszystkich są pewne wspólne mianowniki, i powtarzalne podstawowe cechy. Dzięki temu, jeżeli opanujemy sztuką sterowania jednym rodzajem, to z wielkim prawdopodobieństwem poradzimy sobie nad kontrolą pozostałych. Otwartą kwestią i tym, co pozostanie do nauki, będzie zapoznanie się z dodatkowymi opcjami, które nieobecne są w innych pojazdach.
Nie wszystkie statki mają tarcze ochronne, podobnie jak różnią się możliwą do osiągnięcia prędkością lotu, zwinnością oraz repertuarem działań ofensywnych. Niemniej każdy pojazd ma podstawowe bronie czy droidy, które w razie awarii lub skutecznego ataku ze strony przeciwnika zajmą się naprawą usterki lub odbudową podniszczonego fragmentu.
O tym, jakie cechy ma dany pojazd, można określić na podstawie samych nazw – X-Wing i TIE Fighter wyróżniają się zwinnością, zdolnością do uniku i dynamicznym atakiem. Y-Wing i TIE Bomber natomiast są dużo wolniejsze i mniej zwrotne, ale zadają za to najsilniejsze uderzenia i dysponują naprawdę mocnymi pociskami. To rzecz oczywista dla wszystkich, którzy przed premierą gry odświeżą sobie Gwiezdne Wojny dostępne obecnie w ofercie HBO GO.
Już przed pierwszą rozgrywką w Star Wars: Squadrons warto być rozeznanym przynajmniej w ogólnej charakterystyce statków, ponieważ ma to znaczenie przy zarządzaniu energią – w naszej gestii pozostaje to, na co ją przeznaczymy. Wszystko zależy zaś od położenia. W jednym przypadku trzeba będzie skupić energię wokół laserów, w innym postawić na osłonę lub gwałtowne przyśpieszenie, aby uciec spod topora czy po prostu jak najszybciej pokonać dany odcinek.
Biorąc pod uwagę przywiązanie ze strony twórców do szczegółów, produkcja może być świetną propozycją nie tylko dla fanów gwiezdnej sagi, lecz także osób, które lubią doświadczać wirtualnych zmagań powietrznych i zasiadać za sterami kosmicznych czy powietrznych pojazdów. Przypomnijmy, że premiera Star Wars: Squadrons odbędzie się 2 października 2020 roku. Przygotowaniem tytułu zajmuje się studio Motive Studios, a za wydanie go odpowiada firma Electronic Arts. Gra ukaże się w wersjach na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Nie zabraknie opcji cross-play, dzięki której kosmiczna zabawa będzie możliwa do wspólnego przeżywania dla użytkowników różnych platform.