Stranger Things po pół roku i tak popularniejsze niż Wiedźmin

Michał Małysa Seriale Publikacja: 2.01.2020, 16:00 Aktualizacja: 2.01.2020, 16:19
Choć może wydawać się to zaskakujące, z szacunków jednej z firm analitycznych wynika, iż Wiedźmin w tygodniu debiutu przegrał w rankingu popularności nie tylko ze względnie świeżym serialem The Mandalorian, ale również wypuszczonym w lipcu trzecim sezonem Stranger Things. Jak do tego doszło?
wiedzmin mniej popularny niz stranger things
31 Udostępnień

Jaką oglądalność miał Wiedźmin? Netflix nie podał jeszcze danych, ale…

Jak to bywa zazwyczaj w przypadku Netfliksa, dane o oglądalności nowego serialu poznamy prawdopodobnie tylko wtedy, gdy ich ujawnienie będzie kalkulowało się marketingowo. Tymczasem opierać musimy się na szacunkowych wartościach dostarczanych przez firmy analityczne. Jak pokazują badania wykonane przez Parrot Analytics na zlecenie Business Insidera, w tygodniu debiutu Wiedźmin nie był nawet najpopularniejszą produkcją wśród propozycji Netfliksa, przynajmniej w USA. Reakcje polskich fanów pokazują, że u nas wyglądać powinno to zupełnie inaczej.

Co zaskakujące, w tygodniu 18-24 grudnia Wiedźmina pod względem popularności wyprzedził serial sprzed pół roku. W Stanach Zjednoczonych nadal olbrzymią popularnością cieszy się trzeci sezon Stranger Things, a wśród najchętniej wybieranych seriali w tygodniu debiutu Wiedźmina dwóm hitom Netfliksa towarzyszy jeszcze The Mandalorian z Disney+, również popularniejsze niż Wiedźmin.

Stranger Things popularniejsze po pół roku od premiery

Chociaż w Polsce trzeci sezon popularnego serialu grającego na nostalgii cieszył się umiarkowanym powodzeniem, czego najlepszym dowodem może być nasza recenzja Stranger Things 3, Amerykanie przyjęli go bardzo ciepło. W pierwsze kilka dni po lipcowej premierze produkcja obejrzana została w 70% ponad 40 milionów razy, a od tego czasu fani dorzucili kolejne 20 milionów wyświetleń większości odcinków.

Jak oceniacie obie produkcje? W naszej recenzji serialu Wiedźmin Ewelina nie mogła nachwalić się hitu Netfliksa i zaproponowała, aby porzucić podejście w stylu “jakbym nie czytał, to nie wiedziałbym, co się dzieje” i zmienić je w zwykłe cieszenie się historią, dobrą zagadką i wielką niewiadomą z dobrą ekspozycją postaci. Może to doskonały pomysł w przypadku jednego i drugiego serialu? Właśnie do tego zachęcamy!

Źródło: Business Insider. Grafika: Netflix.

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments