World of Warcraft: Shadowlands. 3,7 mln sprzedanych egzemplarzy w jeden dzień

Bartosz Witoszka Aktualności o grach Publikacja: 9.12.2020, 14:42 Aktualizacja: 9.12.2020, 14:44
Activision Blizzard nie ma ostatnio zbyt dobrej prasy, zwłaszcza po tym, co stało się w zeszłym roku z jednym z zawodników Hearthstone'a i fatalnej premierze Warfcraft III: Reforged w styczniu 2020. Okazuje się jednak, że nie przeszkadza to firmie w zarabianiu ogromnych pieniędzy – mogliśmy już przeczytać o doskonałych zarobkach serii Call of Duty, a wczoraj Activision Blizzard pochwaliło się wynikami World of Warcraft. Z komunikatu wynika, że Shadowlands, najnowszy dodatek do tego MMORPG, kupiło w dniu premiery 3,7 miliona graczy.
0 Udostępnień

„Najszybciej sprzedająca się gra na PC wszech czasów”

Pod koniec zeszłego tygodnia Activision Blizzard pochwaliło się doskonałym wynikiem serii Call of Duty – jej cztery ostatnie tytuły (Modern Warfare, Black Ops Cold War, Warzone i Mobile) miały zarobić w ciągu ostatnich 12 miesięcy aż 3 miliardy dolarów. Tymczasem okazuje się, że to nie jedyna marka tego wydawcy, która mimo trudnych warunków pandemicznych, radzi sobie wyjątkowo dobrze. Wczoraj opublikowana została krótka informacja prasowa, w której Activision Blizzrad chwali się doskonałym otwarciem nowego dodatku do World of Warcraft.

Shadowlands, bo tak właśnie nazywa się ów rozszerzenie, miał swoją premierę 23 listopada, a jak czytamy w udostępnionej informacji – dodatek w dniu premiery kupiło aż 3,7 miliona użytkowników. Firma porównała to do wydanego w 2012 roku Diablo 3, które w jeden dzień miało sprzedaż na poziomie aż 3,5 miliona kopii gry. Co więcej, sukces Shadowlands został ochrzczony przez Activision Blizzard „najszybciej sprzedającą się grą na komputerach osobistych wszech czasów”, a poprzedni rekord należeć miał właśnie do Diablo 3.

Informacje te opierają o dane z „wewnętrznych wyników sprzedaży i raportów kluczowych dystrybutorów”, nie podano jednak, o jakie firmy konkretnie chodzi. World of Warcraft miał również notować doskonałe wyniki jeszcze przed premierą dodatku – w ciągu ostatnich miesięcy liczba graczy w ramach miesięcznych i długoterminowych subskrypcji wzrosła do poziomu, jaki nie był obserwowany przez ostatnią dekadę.

Pandemia zachęciła graczy do spędzenia większej ilości czasu w wirtualnych światach

Activision Blizzard zauważyło również, że łączny czas, jaki gracze poświęcili w tym roku na grę w World of Warcraft, zwiększył się niemal dwukrotnie w stosunku do analogicznych okresów poprzednich lat. Na tak dobry wynik wpływ miała z pewnością pandemia koronawirusa, która zmusiła większość z nas do częstszego spędzania czasu w domu.

Warto również przypomnieć, że Activision Blizzard od dobrych kilku lat przestało ujawniać dane dotyczące World of Warcaft – ostatni raport pochodzi z 2015 roku, kiedy to liczba subskrybentów zmalała do 5,5 miliona. Szczytową wartość zanotowano w 2010 roku – wówczas World of Warcaft miało ponad 12 milionów użytkowników na całym świecie.

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments