Życzenie Phila Spencera. Szef Xboksa chciałby więcej gier dla jednego gracza
Nie zapomnieć o jednostce
Pod koniec września świat obiegła informacja o przejęciu Bethesdy przed Microsoft, co było kolejnym punktem rozwoju Giganta z Redmond, a liczba wewnętrznych studiów wydawcy wzrosła z 15 do 23. Już przy okazji zakupów “Zielonych” w 2018 roku komentatorzy zadawali sobie pytanie, jaki plan ma Phil Spencer, szef Xboksa, dla stale powiększającej się rodzinki i jakiego rodzaju gier można się będzie spodziewać od Ninja Theory, Double Fine czy inXile Entertainment.
Każdy zdaje sobie sprawę z tego, że Microsoft jest dużą korporacją, a te dążą do zmaksymalizowania zysków. Obecnie najbardziej rentowne są gry-usługi z mniej lub bardziej agresywnymi mikropłatnościami, jednak cierpi na tym strona artystyczna gier, które nie są wtedy dziełami kultury a produktami. Spencer, w wywiadzie dla Gamereactora, uspokaja jednak, zapewniając, że wewnętrzne studia Microsoftu mają dużą dowolność w kwestii tworzonych przez siebie gier:
Nie dyktujemy w ogóle modelu biznesowego stojącego za tworzonymi grami. Myślę, że branża jest tym zdrowsza, im więcej modeli biznesowych posiada. Dlatego uważam, że sprzedaż detaliczna jest ważną częścią rynku. Widzieliśmy też wzrost usług subskrypcyjnych czy gier free-to-play. Myślę, że wciąż istnieją modele, które moglibyśmy potencjalnie wprowadzić do gier wideo, ale ich różnorodność powinna być siłą branży.
Dużą rolę w tym wszystkim ma odegrać Game Pass, czyli usługa skupiająca różne gry, które kierowane są do różnych odbiorców. Spencer podkreśla, że chce uniknąć sytuacji, w której abonament Microsoft ograniczy się do kilku popularnych gier wieloosobowych:
Ostatnią rzeczą, której chcę, to żeby gracze subskrybowali Passa, by grać w jedną grę. To nie jest WoW. Gry w abonamencie powinny mieć początek, środek i koniec, by odbiorcy mogli przechodzić z jednego tytułu do drugiego, jak Tell Me Why, niesamowita produkcja Dontnod, która stanowi obecnie mocną pozycję w ofercie.
Pod koniec sekcji poświęconej monetyzacji gier, w wywiadzie pada pewne życzenie Spencera dotyczące tytułów dla jednego gracza:
Jeśli już miałbym sobie czegoś życzyć, chciałbym zobaczyć więcej gier dla jednego gracza stworzonych przez studia Xboksa, ponieważ na razie jesteśmy bardziej nastawieni na tryb wieloosobowy.
Xbox Series X|S pojawi się w sklepach już 10 listopada.