Czego spodziewać się po Elden Ring?
Nie do końca Martin, zdecydowanie FromSoftware
W czasie czerwcowych targów E3 otrzymaliśmy w końcu potwierdzenie plotek o nowej grze FromSoftware, która odbiegać ma od standardowych projektów studia. Podczas prezentacji Microsoftu na kalifornijskich targach zaprezentowany został trailer, który dość tajemniczo przybliża produkcję zatytułowaną Elden Ring.
W trakcie trwania targów przedstawiciele FromSoftware nie byli jednak tak lapidarni, jak można byłoby się spodziewać po obejrzeniu skąpego trailera. Twórca trylogii Dark Souls, Hidetaka Miyazaki, szczerze odpowiedział chociażby na wątpliwości co do wkładu George’a R.R. Martina w Elden Ring, a teraz w wywiadzie z IGN dzieli się szczegółami dotyczącymi powstającej gry.
Czego spodziewać się po Elden Ring?
Chociaż po lekturze wywiadu nadal można mieć w głowie drobny mętlik i zastanawiać się, czego tak naprawdę spodziewać się po Elden Ring, to zdecydowanie solidna dawka wiedzy na temat być może przełomowej gry studia.
- Zgodnie z zapowiedzią, będzie to trzecioosobowe RPG akcji umiejscowione w świecie fantasy. Setting nie będzie miał charakteru japońskiego i zbudowany zostanie wokół elementów klasycznych dla zachodniego fantasy.
- Mechanika rozgrywki nie będzie kopią tej z Dark Souls, ale znajdzie się między nimi sporo podobieństw, chociażby gatunkowych.
- Pół-otwarty świat Sekiro: Shadows Die Twice był dobrym przetarciem przed znacznie bardziej rozległym i szerokim środowiskiem nowej gry, mającej być prawdziwym open world RPG. Wpłynąć ma to również na mechanikę i ogólny gameplay, znacznie lepiej przystosowany do tego rodzaju zabawy.
- Jak wyglądać może wpływ otwartego świata na walkę? W serii Dark Souls sporą rolę odgrywało odpowiednie ustawianie się w ciasnych korytarzach i małych pokojach, a w Elden Ring będzie podobnie, tyle że na większą skalę. Walkę prowadzić będziemy mogli chociażby z konia, używanego do przemieszczania się na dłuższych dystansach.
- Gracze obawiający się kopiowania pustych przestrzeni, charakterystycznych dla wielu RPG-ów z otwartym światem, mogą jednak spać spokojnie. Mnóstwo lokacji przywodzić ma na myśl przestrzeń klasycznych lochów. Ich klimat będzie również mroczny i gęsty.
- Mitologię świata Elden Ring opracowaną przez George’a R.R. Martina poznawać będziemy stopniowo, poprzez eksplorację świata.
- Fabuła gry nie będzie skoncentrowana na jasno określonym głównym bohaterze, więc zadanie wykreowania jej osobowości oraz dobrania odpowiednich cech zostanie oddane graczowi.
Poza tymi szczegółami trudno określić, jak bardzo Elden Ring odejdzie od standardowych gier FromSoftware. Dowiemy się tego prawdopodobnie w przyszłym roku, chociaż oficjalna data premiery tytułu nie została jeszcze podana.
Źródło: IGN. Grafika: materiały prasowe.