Anno 1800
Nowoczesna odsłona popularnego już cyklu strategii ekonomicznych, której premiera zapowiedziana została na 16 kwietnia 2019 r. Niemieckie studio Ubisoft Blue Byte postawiło tym razem na produkcję osadzoną w dobie rewolucji przemysłowej.
Anno 1800
Nowoczesna odsłona popularnego już cyklu strategii ekonomicznych, której premiera zapowiedziana została na 16 kwietnia 2019 r. Niemieckie studio Ubisoft Blue Byte postawiło tym razem na produkcję osadzoną w dobie rewolucji przemysłowej.
W Anno 1800 gracz ma możliwość tworzenia miasta w czasie wielkich odkryć geograficznych, rozwoju manufaktur i dużego postępu technologicznego, który z jednej strony zapewniał zatrudnienie mieszkańcom, z drugiej powodował olbrzymie zanieczyszczenia, często zakończone epidemiami. Rozwinięcie własnego miasta i zdobycie hegemonii odbywa się na rozległych, losowo wybranych mapach, między innymi w Ameryce Południowej. Gra wymaga logicznego myślenia i dobrej organizacji. Aby zyskać przewagę nad konkurentami (a tych nie brakuje), trzeba uwzględniać życzenia pracowników manufaktur czy spróbować zyskać przewagę w produkcji i handlu. Istotnym elementem rozgrywek jest atrakcyjność tworzonej metropolii. Gracz musi więc balansować pomiędzy odpowiednim zagospodarowaniem przestrzennym, zaznajomieniem mieszkańców z kulturą a zanieczyszczeniem środowiska. W produkcji nie może zabraknąć także losowych wydarzeń, znanych graczom z poprzednich serii jak chociażby strajk pracowników czy ryzyko wystąpienia pożaru. Liczne możliwości, wiele opcji i jeszcze więcej do stracenia – to wszystko będzie czekać na miłośników strategii już niebawem.
Wspomniana Anno 1800 oferuje odbiorcom aż trzy tryby rozgrywki: kampanię ( w której tworzona jest metropolia), rozgrywkę wieloosobową, w ramach której walczy się przeciwko trzem graczom bądź tworzy sojusz, a także zaawansowany tryb dowolny. Ważnym elementem tytułu są ekspedycje, dzięki którym gracz ma możliwość zwiększenia wydobycia surowców, czy nawiązania kontaktów handlowych z innymi przedsiębiorcami. Atutem jest obecność trzech poziomów trudności, od których zależne są możliwości przesuwania budynków czy posiadanie kapitału początkowego. Jest to jednak pewnego rodzaju ułatwienie, zwłaszcza dla osób, rozpoczynających przygodę z serią. Na plus tytułu zaliczyć można też poprawiony interfejs, ulepszoną oprawę graficzną bądź obecność samouczków. Co ciekawsze, szczegółowość twórców umożliwia przyglądanie się poszczególnym procesom produkcyjnym z bliska, co dodatkowo uatrakcyjnia rozgrywkę.
W przyszłym tygodniu Capcom zorganizuje Resident Evil Showcase, czyli specjalne wydarzenie, na którym zostaną zaprezentowane nowości z Resident Evil Village. Pojawią się również testy niezapowiedzianego projektu związanego z marką.
W lutym będziemy obchodzić 25-lecie istnienia marki Pokemon. Z tego właśnie powodu The Pokemon Company przygotowuje inicjatywę P25 Music. Zapowiedziano również New Pokemon Snap, który pojawi się już w kwietniu.
Mimo dużej popularności, Assassin’s Creed Valhalla nie miał łatwego startu. Produkcja zmagała się z dużą liczbą błędów wszelkiej maści, a Ubisoft zapowiedział gruntowne poprawki. Aktualizacja 1.1.1 jest już dostępna.