Anthem nie spełnił oczekiwań EA, ale firma wciąż jest oddana ulepszaniu gry
Na konferencji prasowej o wynikach gry wypowiedzieli się CEO i CFO EA
Podczas konferencji na temat zysków korporacji CEO EA Andrew Wilson powiedział: premiera Anthem nie spełniła naszych oczekiwań. Tuż przed premierą, CFO EA Blake Jorgensen stwierdził, że wydawca chce sprzedać od 5 do 6 milionów kopii gry do końca marca. Większość pieniędzy miała napłynąć dzięki systemowi mikrotransakcji w grze.
EA nie ujawniło, ile konkretnie jednostek Anthem zostało sprzedanych. Niezależnie od tego, ile faktycznie jednostek to było, gra nie stała się przebojem. Pomimo tego Wilson zapowiedział że jest oddany wspieraniu Anthema, a funkcje online gry będą działały przez długi okres czasu. Czyżby EA obawiało się wyludnionych serwerów?
EA zacznie słuchać graczy
Wilson i BioWare są świadomi odzewu graczy, którzy domagają się większej głębi i różnorodności w trybie misji w grze.
Zespół jest obecnie skoncentrowany na ciągłych ulepszeniach gry i wprowadzi update’y do zawartości i eventów w grze, które ulepszą i uróżnorodnią doświadczenie Anthem. – powiedział. Wierzymy, w zespół BioWare i wierzymy też w to, co założyli sobie osiągnąć tą grą – stworzenie nowej serii gier i połączenia gatunków, by dotrzeć do nowej grupy odbiorców.
Tylko w zeszłym tygodniu twórcy Anthem zapowiedzieli, że pozostają w 100 proc. zaangażowani w Anthem, po opóźnieniu wielu zapowiadanych funkcjonalności. Jedną z form zaangażowania BioWare w ulepszenie Anthem’u jest rozpoczęcie działalności serwera Player Feedback Enviroment (PFE), czyli środowiska opinii graczy.
Sprzedaż gry to połowiczny sukces
Sprzedaż Anthem w premierowym miesiącu była drugą najlepszą w historii BioWare w Stanach Zjednoczonych. Wyprzedza ją jedynie sprzedaż Mass Effect 3. Podczas telekonferencji Jorgsen powiedział, że Anthem jest najbardziej cyfrową grą, którą kiedykolwiek wydaliśmy w kontekście sprzedaży. Sumarycznie, 49 proc. sprzedaży gier przez EA na PS4 i Xbox One odbyło się przez sieć.