Blair Witch ze średnimi ocenami. Co zdaniem recenzentów poszło nie tak?
Blair Witch z kiepską średnią na Metacriticu
Co do premiery Blair Witch mieliśmy same dobre przeczucia: uznani polscy twórcy horrorów, finansowanie giganta z branży gier, niezwykle popularna marka z kinowymi przebojami na koncie… Po obejrzeniu nagrań od twórców nie mieliśmy wahania przed nominowaniem tytułu do miana jednej z najpiękniejszych gier roku, a dodatkowo oczekiwania rozbudziła udana prezentacja Blair Witch na targach Gamescom 2019.
Tymczasem okazuje się, że Blair Witch nie do końca spodobał się recenzentom. Choć pojedyncze portale wystawiły tytułowi Bloober Team wysokie oceny (88 na IGN i propozycja wpisania gry do panteonu gatunku obok Amnesia czy Silent Hill), większość serwisów pisze o mocnej średniawce. Punktowa ocena w agregacie Metacritic wynosi 70 w przypadku wersji na PC i 74 w wersji Xbox One. Nie jest to słaby wynik, jednak do ideału wiele brakuje.
Jakie mankamenty wytknęli polskiemu horrorowi recenzenci? Zwracali uwagę na ogólną nudę oraz przewidywalną fabułę, równie bezpłciową mechanikę oraz potrzebę bezmyślnego błądzenia, które oznacza więcej irytacji niż strachu.
Co warto wiedzieć o Blair Witch?
Blair Witch to survival horror zespołu Bloober Team, znanego chociażby z recenzowanego przez Zagrano Layers of Fear 2. Znane ze świetnych gier grozy studio podjęło się tym razem współpracy z Microsoftem, czego efektem jest gra przeznaczona na wyłączność dla Xbox One oraz PC. Jak sugerują recenzje z całego świata, autorom tytułu nie udało się jednak zaimplementować satysfakcjonująco systemu walki, a i fabuła nieco kuleje.
Sami sprawdzić możemy w praktyce grę Blair Witch od zeszłego tygodnia. Miała ona premierę 30 września. To kolejna próba przeniesienia na grunt gier wideo hitowego horroru kinowego Blair Witch Project. Wszystko wyszło podobnie jak przed dziewiętnastoma laty – fani mogą być zachwyceni, ale pozostali gracze dostali do rąk produkt co najwyżej solidny.