10 dni od premiery Cyberpunk 2077. Znamy liczbę sprzedanych kopii

Bartosz Witoszka Aktualności o grach Publikacja: 23.12.2020, 11:32 Aktualizacja: 23.12.2020, 11:32
Tydzień temu CD Projekt zapowiedział, że jeszcze przed przerwą świąteczną poznamy oficjalne wyniki sprzedaży Cyberpunka 2077 i wygląda na to, że warszawska spółka słowa dotrzymała. Z opublikowanego wczoraj komunikatu dla inwestorów wynika, że najnowsza gra Redów sprzedała się w liczbie 13 milionów egzemplarzy. Dziś rano giełda zareagowała na te rewelacje kolejnymi spadkami.
cd projekt red na poznan game arena 2019 - cyberpunk 2077
0 Udostępnień

Pierwsze wyniki są bardziej niż zadowalające

Na zeszłotygodniowej telekonferencji z inwestorami szefostwo CD Projektu zapowiedziało ujawnienie pierwszych wyników sprzedaży Cyberpunk 2077 jeszcze przed przerwą świąteczną. Czasu było niewiele, a przypomnijmy, że od premiery minęły niecałe dwa tygodnie, choć wokół samej gry i firmy wydarzyło się naprawdę dużo. Głównie były to niezbyt przyjemne rzeczy, choć moment, w którym gra zbierała “dziesiątki” i “dziewiątki” dla wersji na pecety, musiał być całkiem miły.

Wczoraj wreszcie poznaliśmy pierwsze oficjalne wyniki sprzedaży Cyberpunk 2077 i nie było chyba wielkim zaskoczeniem to, że gra już teraz okazała się sukcesem komercyjnym. Z opublikowanego komunikatu dla inwestorów wynika, że najnowsza gra Redów sprzedała się w 13 milionach egzemplarzy na wszystkich platformach i to po odliczeniu zwrotów na konsolach Sony, Microsoftu oraz mailowej akcji reklamacyjnej “Help me refund”. Przy czym warszawska spółka nie podała, ile dokładnie było zwrotów Cyberpunk 2077, niemniej sam wynik sprzedaży jest naprawdę imponujący.

Te 13 milionów to stan na 20 grudnia, a biorąc pod uwagę to, że przedsprzedaż gry to 8 milionów egzemplarzy, to w raptem 10 dni liczba osób grających w Cyberpunk 2077 powiększyła się o 5 milionów. Poniżej pełny komunikat CD Projektu:

Zarząd spółki CD PROJEKT S.A. z siedzibą w Warszawie (Spółka) informuje, iż w oparciu o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych szacuje, że do dnia 20 grudnia włącznie, gracze kupili ponad 13 milionów sztuk gry Cyberpunk 2077. Powyższa liczba odpowiada szacunkom odnośnie do salda zrealizowanej sprzedaży detalicznej na wszystkich platformach sprzętowych (po uwzględnieniu zwrotów dokonanych przez klientów detalicznych w sklepach fizycznych oraz cyfrowych) tzw. sell through , pomniejszonej o liczbę otrzymanych do dnia publikacji niniejszego raportu mailowych zgłoszeń od klientów detalicznych w ramach akcji Help Me Refund , otrzymanych bezpośrednio przez Spółkę.

Zarząd Spółki zdecydował o podaniu w/w informacji do wiadomości publicznej w formie raportu bieżącego w związku z potencjalnym znaczeniem tej informacji dla decyzji inwestycyjnych inwestorów.

13 milionów Cyberpunk 2077 – to dużo czy mało?

Biorąc pod uwagę okoliczności, wyjątkowo kiepski stan gry, zwłaszcza na konsolach (jednocześnie warto pamiętać, że na komputerach osobistych ciągle jest jeszcze dużo do zrobienia), to osiągnięty rezultat robi wrażenie. Jak jednak wypada to w porównaniu z innymi produkcjami? W maju tego roku sam CD Projekt pochwalił się, że gry z serii Wiedźmin trafiły do 50 milionów graczy, aczkolwiek warto pamiętać, że pierwsza część była wielokrotnie rozdawana na GOG-u.

Według dotychczas ujawnionych danych całkowita sprzedaż Dzikiego Gonu wyniosła około 28 milionów egzemplarzy, a dwuletnie Red Dead Redemption 2 miało trafić do około 35 milionów graczy na wszystkich platformach. Listę 50 najlepiej sprzedających się gier wszech czasów zamyka Super Mario Bros. 3 z wynikiem 19 milionów egzemplarzy, a pamiętajmy, że ta gra wyszła w 1988 roku. Oczywiście, Cyberpunk 2077 daleko jeszcze do tuzów pokroju Minecrafta czy GTA V, ale biorąc pod uwagę okoliczności oraz fakt, że jest to produkcja tylko dla jednego gracza, to wynik naprawdę robi wrażenie.

Co dalej z CD Projektem i Cyberpunk 2077?

Odpowiedź dotycząca gry jest prosta – ta dalej będzie naprawiana i rozwijana, a kolejne aktualizacje (od niedawna dostępna jest z numerkiem 1.05) mają znacząco wpłynąć na działanie Cyberpunk 2077 na wszystkich platformach.

Jeśli zaś chodzi o warszawską spółkę, to sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Wczoraj pisaliśmy o dwóch możliwych pozwach, którego powodem mają być inwestorzy z Polski i Stanów Zjednoczonych, a sama firma mierzy się aktualnie z największym kryzysem wizerunkowym w historii swojego istnienia. Do tego pracownicy CD Projekt Red nie są zadowoleni z działań szefostwa, a mimo dobrych wyników sprzedażowych firma po raz kolejny zalicza spadki na giełdzie.

W momencie pisania niniejszego tekstu cena za akcje CD projektu oscyluje wokół 259 złotych, co oznacza, że po wczorajszym lekkim wzroście (około 270 złotych) wszystko wróciło do po-cyberpunkowej normy. Warto dodać, że jeszcze dzień przed premierą gry za jedną akcję firmy trzeba było zapłacić aż 460 złotych.

Przy tej okazji polecam zerknąć na tekst Marcina Kosmana, w którym autor dość obszernie opisał, co się tak w ogóle stało z CD Projektem w ciągu tych niecałych dwóch tygodni. Nie zgadzam się ze wszystkimi punktami przytoczonego wpisu, ale stanowi on całkiem kompetentne opracowanie.

Zobacz także:
Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2. Remaster idealny
Aktualności o grach, 9 Lip 2021
Loki w Fortnite
Gry, 30 Cze 2021
Nie żyje pierwowzór psa z Fallout 4
Aktualności o grach, 28 Cze 2021
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments