Cyberpunk 2077 z patchem 1.2. Zapowiedź aktualizacji pod ostrzałem krytyki graczy
Aktualizacja będzie, ale nie wiadomo kiedy
Po tym, jak CD Projekt padł ofiarą ataku hakerskiego, kwestią czasu był komunikat o tym, że duża aktualizacja o numerku 1.2 do Cyberpunk 2077 nie pojawi się na czas. Pod koniec ubiegłego tygodnia, po prawie miesięcznej przerwie w komunikacji, warszawska spółka była w końcu gotowa zdradzić co nieco na temat nadchodzącego patcha. Dalej jednak nie wiemy, kiedy może się on pojawić, ponieważ CD Projekt nie wspomina nawet przybliżonego terminu wydania aktualizacji.
Gracze zainteresowani jeszcze Cyberpunk 2077 muszą się zatem uzbroić w cierpliwość, a w ramach zabicia czasu mogą zerknąć na cztery krótkie materiały przygotowane przez CD Projekt. Ujawniają one najważniejsze zmiany, jakie pojawią się w aktualizacji 1.2. Warto zaznaczyć, że poniżej zaprezentowane poprawki nie będą jedynymi, lecz tymi najważniejszymi, które mają poprawić ogólną jakość zabawy.
Policja, model jazdy i bujanie
Zaczęto zatem od lokalnego oddziału policji, którego członkowie – po zainstalowaniu łatki – będą reagować wolniej. Jeśli graliście w Cyberpunk 2077, to wiecie doskonale, że nawet drobna przewina ściągała dużą grupę funkcjonariuszy, którzy w kilka sekund pojawiali się za plecami gracza. Ma ulec zmianie, co prezentuje poniższy filmik. Jak łatwo zauważyć, pierwsze na miejscu zdarzenia pojawiają się drony bojowe i to one będą stanowiły przednią straż NCPD.
Kolejna dwa materiały dotyczą pojazdów w Cyberpunk 2077 – pierwszy pokazuje, w jaki sposób zmieni się model jazdy. Dla wielu graczy bazowa czułość kierownicy była zbyt wysoka, dlatego deweloperzy postanowili dodać specjalną opcję pozwalającą na zmianę tego parametru. Druga funkcja to „bujanie się”, co ma być szczególnie przydatne podczas dachowania – gdy pojazd znajdzie się w pozycji, która uniemożliwia dalszą jazdę, wystarczy skorzystać z odpowiedniego klawisza, by samochód wrócił do właściwej pozycji.
Ostatnia zmiana to wyłączenie uniku, którzy przyczyniał się do częstych zgonów graczy. Dwukrotne wciśnięcie klawisza ruchu powodowało wykonanie odskoku w danym kierunku, ale ruch ten często był wykonywany nieświadomie (w końcu kto podczas walki nie naciska chaotycznie przycisków w nadziei, że uda mu się wyjść cało z opresji?). Okazało się to na tyle dużym problemem, że twórcy pozwolą samodzielnie przypisać klawisz odpowiadający za unik.
Gracze nie są zachwyceni
Jak się łatwo domyślić, brak daty wydania aktualizacji czy narastająca frustracja graczy spowodowały, że najnowsza zapowiedź nie została przyjęta zbyt ciepło. Wątek na Reddicie poświęcony ogłoszeniu CD Projektu pełen jest uwag o tym, że sporą część problemów już dawno naprawili moderzy. Do tego przedłużająca się praca nad poprawkami sprawiła, iż część osób wspomina o tym, że już dawno porzucili produkcję i nawołuje do tego innych graczy. Zauważono również, że poprzednia aktualizacja, która także miała naprawić wiele rzeczy, w rzeczywistości dodała nowe problemy, o czym dokładnie pisaliśmy pod koniec stycznia.
What’s new in Night City? [Patch 1.2 development insight] from r/cyberpunkgame