Doom Eternal. Poznaliśmy przychód wygenerowany od czasu premiery
Doom Slayer miewa się dobrze
W tym miesiącu mija rok od wydania Dooma Eternal, który robił więcej tego samego, co produkcja z 2016 roku, a do tego wyglądał lepiej i oferował rozgrywkę w wyższej rozdzielczości przy zachowaniu wysokiej liczby FPS-ów. Słowem: premiera była nad wyraz udana, co potwierdzały również wysokie noty w recenzjach – u nas Eternal otrzymał 8/10, pomimo że Tomasz Pstrągowski miał kilka zastrzeżeń. Gra w międzyczasie doczekała się portu na Switcha, a przez pewien czas była nawet dostępna w Game Passie.
Jedynym mankamentem zdawał się brak oficjalnych wyników sprzedaży – tuż po premierze na łamach PlayStation LifeStyle Bethesda opublikowała informację prasową, z której wynikało, że w weekend otwarcia Doom Eternal wygenerował dwa razy większy przychód niż gra z 2016 roku. Mało konkretne informacje, ale dzięki profilowi LinkedIn Davida Saundersa, byłego pracownika Bethesdy, poznaliśmy w końcu dokładniejsze liczby.
Jak zauważyli forumowicze z ResetEry, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy od premiery, Doom Eternal wygenerował przychód rzędu 450 milionów dolarów. Wynik ten został upubliczniony w raporcie SuperData podsumowującym rok 2020 w styczniu, jednak wtedy przeszedł on pod radarami… wszystkich. To doskonały rezultat biorąc pod uwagę, że Doom Eternal nie miał żadnych mikropłatności, a popremierowe wsparcie gry skupiało się na wypuszczaniu aktualizacji i jednego płatnego dodatku, The Ancient Gods.