Dying Light 2. Kiedy premiera polskiego hitu? [ZAPOWIEDŹ]

Radosław Dąbrowski Aktualności o grach Publikacja: 4.06.2020, 11:16 Aktualizacja: 4.06.2020, 12:29
Czy motyw inwazji zombie i obrona zagrożonej ludzkości nie został już w świecie gier wideo wyeksploatowany? Być może, ale projektanci ze studia Techland wyszli z założenia, że zawsze na najbardziej spowszedniały temat można rzucić świeże spojrzenie. Zapowiadamy premierę Dying Light 2 – kontynuację gry z 2015 roku.
zombie w dying light 2
0 Udostępnień

W artykule na temat premiery poruszone zostały następujące tematy:

Kiedy odbędzie się premiera Dying Light 2?

Kontynuację Dying Light zapowiedziano podczas targów E3 w 2018 roku. Jeszcze do niedawna były poważne obawy, że projekt nie zostanie jednak dokończony lub jego realizacja wyraźnie się przedłuży (początkowo gra miała trafić na rynek wiosną bieżącego roku). Studio Techland doczekało się bowiem licznych wewnętrznych kłopotów, które miały negatywny wpływ na proces przygotowywania gry – tak przynajmniej donosiły media.

Na szczęście zasadnicza część problemów została naprawiona, część badana jest wewnętrznie przez dział HR Techlandu, a inne okazały się tylko domysłami. Zgodnie ze stanowiskiem autorów Dying Light 2 produkcja ma się dobrze i już niebawem powinniśmy poznać datę premiery tytułu, który ukaże się na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Techland zapowiedział wydanie Dying Light 2 także na PlayStation 5, więc prawie pewne jest wyjście gry również na Xbox Series X.

Historia lubi się powtarzać, czyli kolejny atak zombie

Dying Light 2 to kontynuacja gry z 2015 roku. Ponownie za jej przygotowanie odpowiada studio Techland (znane m.in. z takich pozycji jak Speedway Championships, Dead Island czy wspominany w naszym cyklu gier sportowych Pet Socer). W sequelu akcja rozgrywa się piętnaście lat po wydarzeniach z pierwszej części.

Zmieni się miejsce akcji i trafimy do europejskiej metropolii o nieznanej nazwie. Pozostanie jednak ten sam podstawowy wątek fabularny, a mianowicie świat ogarnęła epidemia niebezpiecznego wirusa, który skutkuje przemianą człowieka w zombie. Niezarażona część społeczeństwa stara się przetrwać i w obronie własnego życia stawić czoła przerażającym potworom.

Krwista i soczysta walka to podstawa Dying Light 2

W trakcie rozgrywki eksplorujemy potężne terytorialnie miasto. W porównaniu do obszaru z pierwszej części serii, ten z dwójki ma być większy aż czterokrotnie. Oczywiście skoro więcej terenu do przebycia, to jednocześnie więcej przeciwników do unicestwienia. W ogromnej metropolii z pewnością nie będziemy się czuć osamotnieni i możemy liczyć na towarzystwo wielu zombie. Jednak trudnymi i bezwzględnymi przeciwnikami okażą się również ludzie!

Rozbudowaniu uległ także system walki wręcz. Posiadaną broń białą, zdecydowanie częściej wykorzystywaną niż palną, będziemy mogli ulepszać nawet o kilkadziesiąt nowych efektów. Oprócz tego poszerzono ilość animacji dotyczących wykonywanych przez bohatera czynności. Są wśród nich takie zdolności jak bieganie, skradanie, skakanie itd. Skuteczność naszych poczynań będzie zależna od paska wytrzymałości protagonisty. Dlatego rozmaite ataki oraz akrobatyczne popisy robić z rozwagą i rozsądnie gospodarować własnymi siłami, aby w naprawdę kluczowym momencie nie okazało się, że ich brakuje.

Warto pamiętać również o tym, że nasi monstrualni przeciwnicy zyskują na mocy po zachodzie słońca. Możemy kontrolować czas za pomocą zegarka i planować działania w porze zwiększającej szanse na pokonanie rywala, który ma mieć zaawansowany poziom sztucznej inteligencji. Tego też wymaga od użytkownika walka z zombie w Dying Light 2 – wykazania się zmysłem taktycznym i robienia czegoś ponad standardowe chwycenie za broń i ruszenie z huraoptymizmem na rywala.

Grę przygotowano w oparciu o zaktualizowaną wersję silnika Chrome Engine. Trójwymiarowa grafika może nas naprawdę zachwycić. Z pietyzmem przygotowano modele ludzkich postaci oraz przerażających zombie. Szczegółowo wykonano także scenerię, a po wspinaczce na dach wysokiego budynku będziemy mogli delektować się zachwycającymi widokami.

Poza walką obecne będą również zagadki środowiskowe. Gęstą, mroczną atmosferę potęgować ma zaś realistyczne oświetlenie oraz odpowiednia nastrojowo muzyka, której skomponowaniem zajął się Olivier Deriviere. Jest on autorem ścieżki dźwiękowej do takich tytułów jak recenzowany przez nas Vampyr czy A Plague Tale: Innocence.

Zobacz także:

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o