EA podsumowuje kwartał. Znamy plany wydawnicze firmy

Bartosz Witoszka Aktualności o grach Publikacja: 4.02.2021, 11:27 Aktualizacja: 4.02.2021, 11:27
Electronic Arts tak, jak inne duże korporacje z branży elektronicznej rozrywki, podzieliły się swoimi wynikami finansowymi za trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego. Z raportu i późniejszej telekonferencji z inwestorami dowiedzieliśmy się kilku ciekawych rzeczy, w tym planów, jakie EA ma na najbliższe kilka miesięcy. Andrew Wilson, szef firmy, wspomina m.in. o nowych grach w świecie Gwiezdnych Wojen, wyścigowych od Codemasters i zapowiedzi Battlefielda 6.
0 Udostępnień

Ciągły wzrost przychodów z mikropłatności

Jak co trzy miesiące, Electronic Arts dzieli się swoimi wynikami finansowymi, a w opublikowanym niedawno raporcie, podsumowującym trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego (okres od 1 października do 31 grudnia), sugeruje kolejne wzrosty. W ciągu zaledwie trzech miesięcy spółka zanotowała całkowity przychód netto na poziomie 1,67 miliarda dolarów, a w trakcie minionego roku kalendarzowego wartość ta wyniosła 5,95 miliarda dolarów. Jak podkreślono w raporcie, to 8-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego, a złożyła się na to zarówno sprzedaż gier detalicznych, jak i ciągły zwiększający się udział szeroko rozumianych usług.

Te ostatnie miały niebagatelny wpływ na wyniki finansowe EA – w całym roku 2020 przychody z mikropłatności (głównie w grach wieloosobowych) wyniosły aż 3,95 miliarda dolarów (tak, to część tych 5,95 miliardów wspomnianych wcześniej). Jeśli chodzi o omawiany w tekście trzeci kwartał, to przychody z usług EA wyniosły 951 milionów dolarów. Niebagatelny wpływ na to ma rosnąca popularność EA Play – abonament Electronic Arts ma już 13 milionów subskrybentów, ale warto pamiętać, że w zeszłym roku usługa ta stała się częścią Xbox Game Pass Ultimate.

Pojedyncze gry wydawcy rozwijane jako “games as a service” również zaliczają wzrosty – dużą popularnością cieszy się tryb FIFA Ultimate Team będący częścią FIFA 21, który w grudniu zeszłego roku pobił rekord, jeśli chodzi o liczbę jednocześnie aktywnych graczy (aż 6 milionów). Populacja użytkowników Apex Legends w ciągu 12 miesięcy skoczyła się o 30% (wzrost będzie jeszcze większy po premierze gry na Switchu), a The Sims 4 trafił do 33 milionów graczy.

Co dalej z grami w uniwersum Gwiezdnych Wojen?

Jak zapewne pamiętacie, w połowie stycznia dowiedzieliśmy się o powstaniu Lucasfilm Games, czyli firmy mającej sprawować pieczę nad grami na podstawie marek Disneya. Dzień później Ubisoft zapowiedział, że Massive Entertainment, studio odpowiedzialne za The Division, stworzy grę w świecie Gwiezdnych Wojen. Pojawiły się głosy, że Electronic Arts straciło licencję na tworzenie produkcji w tym uniwersum, jednak przedstawiciele Disney’a szybko zdementowali tę informację.

Umowa pomiędzy dwoma gigantami trwa do 2023 roku i to się nie zmieni, o czym na telekonferencji z inwestorami wspomina również Andrew Wilson, szef EA. Firma dalej ma zamiar tworzyć gry w tym świecie, jednak nie zdradził, nad jakimi konkretnie tytułami pracują studia wydawcy. Podkreślono natomiast, że wszystkie gry wydane na mocy partnerstwa z Disney’em (Battlefront I i II, Jedi: Fallen Order, Squadrons i stworzone na urządzenia mobilne Galaxy of Heroes) przyniosły łącznie ponad 3 miliardy dolarów przychodu netto.

na Xbox Series X DiRT 5 wyglądać ma naprawdę niesamowicie

Przejęcie Codemasters

W grudniu wspominaliśmy o tym, że EA przebiło ofertę Take-Two w kwestii wykupu brytyjskiego Codemasters. W trakcie telekonferencji dowiedzieliśmy się, że umowa na kwotę 1,2 milarda dolarów zostanie sfinalizowana 16 lutego, a większość akcjonariuszy firmy odpowiadającej za Dirta czy gry z serii F1 była za przejęciem. Wspomniany już Andrew Wilson z EA nie zdradził na razie szczegółów dotyczących tego, czym zajmie się Codemasters po wykupie, jednak zapewnił, że intensywność wypuszczania kolejnych gier wyścigowych znacząco się zwiększy. Oby tylko nie ucierpiała na tym jakość.

Battlefield 6 naprawdę powstaje i pojawi się jeszcze w tym roku

Na koniec został Battlefield 6, o którym wiemy na razie tyle, że będzie. Premiera gry zaplanowana jest na jesień, a wiosną ma odbyć się oficjalna zapowiedź. Wilson zapewnił, że zwiększy się zarówno skala bitew, jak i liczba graczy, jaka będzie mogła wziąć udział w jednym meczu, ale to słyszymy w zasadzie przy okazji zapowiedzi każdej kolejnej części. Oprócz tego produkcja ma wykorzystać pełną moc konsol nowych generacji (przy czym nie powiedziano na razie, czy Battlefield 6 pojawi się na starych sprzętach) i zaoferować bogatszy system destrukcji otoczenia.

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments