Ghostrunner zbiera pozytywne opinie wśród graczy. Tytuł już na siebie zarabia

Bartosz Witoszka Aktualności o grach Publikacja: 29.10.2020, 13:17 Aktualizacja: 29.10.2020, 13:17
Dzień przed premierą gry One More Level pojawiły się pierwsze recenzje mediów, z których wyłaniał się obraz produkcji może nie ponadprzeciętnej, ale zdecydowanie mającej swój własnych charakter. Ghostrunner miał swoją premierę raptem dwa dni temu, ale – jak podaje All in! Games, wydawca – tytuł zdążył się już zwrócić.
0 Udostępnień

Ghostrunner imponuje wynikami

Nie ma wątpliwości, że najnowsze dzieło One More Level będzie jedną z bardziej udanych rodzimych produkcji, które ukazały się w tym roku, a za dobrymi recenzjami mediów (aktualna średnia ocen na Metacriticu to 82%), poszły również pochlebne opinie graczy. Wbrew pozorom nie zawsze idzie to ze sobą w parze, a często tytuły docenione przez recenzentów cieszą się niemal zerowym zainteresowaniem wśród użytkowników.

Tym razem było jednak inaczej – według danych serwisu Steam DB w Ghostrunnera w szczytowym momencie na platformie Valve grało jednocześnie ponad 11 tysięcy graczy (dokładnie 11294). Tytuł zebrał również wiele dobrych opinii – 85% z 2830 recenzji użytkowników Steama jest pozytywnych.

Produkcja cieszyła się także niemałym zainteresowaniem na Twitchu. W pewnym momencie liczba widzów oglądających streamy z Ghostrunnera przekroczyła 80 tysięcy. Oczywiście, są to dane nieoficjalne i warto traktować je tylko jako pewien wyznacznik, jednak wszystko wskazuje na to, że nowa gra One More Level faktycznie odniosła sukces.

Choć liczby może nie wyglądają imponująco, zwłaszcza w porównaniu z innymi molochami, o których pisze się zazwyczaj w kontekście wysokiej sprzedaży, to wydawca gry, firma All in! Games, poinformował na łamach Strefy Inwestorów, że gra już na siebie zarabia. Spółka nie ujawniła jeszcze dokładnych danych (na te przyjdzie nam jeszcze poczekać ze względu na brak szczegółów dotyczących sprzedaży wersji konsolowych), jednak podzieliła się tym, że:

Według wstępnych szacunków już pierwszego dnia od rozpoczęcia sprzedaży zwrócił się z dużą nawiązką koszt produkcji wynoszący 2,5 mln euro (około 11,5 mln złotych – dop. red.), więc możemy uznać premierę za niezwykle udaną.

Piotr Żygadło, CEO All in! Games, dodaje:

Jako właściciele marki Ghostrunner, jesteśmy dumni, że wspólnie z twórcami z One More Level, 3D Realms i Slipgate Ironworks, a także naszym partnerem wydawniczym, 505 Games, udało się stworzyć produkt, który ma szansę zyskać światową renomę. Wierzymy, że będzie to największy polski sukces od premiery Wiedźmina.

Nie wiem, czy to ostatnie zdanie nie zostało wypowiedziane na wyrost, ale kto wie – może faktycznie Ghostrunner przyćmi inne polskie produkcje, które ukazały się po Wiedźminie (pan prezes nie sprecyzował rzecz jasna, czy chodzi o całą markę, czy o którąś z konkretnych części).

Tak czy inaczej gratulujemy sukcesu i przypominamy, że Ghostrunner jest już dostępne na komputerach osobistych (Steam, GOG i Epic Games Store), PlayStation 4 i Xboksie One. W trosce o jakość portu premiera gry na Switcha została przesunięta na listopad, a wersja gry na konsole nowej generacji od Sony i Microsoftu ma pojawić się w 2021 roku.

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments