Grafika w Death Stranding – tak działa silnik Decima
Silnik graficzny Decima jednym z niewielu pewników Death Stranding
Data premiery Death Stranding wyznaczona została na 8 listopada bieżącego roku, więc wiele nowości dotyczących gry jeszcze przed nami. Mimo to znamy już podstawowe założenia mechaniczne rozgrywki (ma ona opierać się na eksploracji oraz skradaniu), a także wygląd gry. Jako iż ma być ona wypełniona przerywnikami filmowymi jak mało która produkcja, pierwszy poważny zwiastun Death Stranding daje nam całkiem dobry wgląd w warstwę graficzną rozgrywki.
Death Stranding tworzone jest na silniku Decima, na którym powstało już kilka hitów na wyłączność dla PlayStation 4, jak choćby Killzone Shadow Fall, Until Dawn czy Horizon Zero Dawn. Redaktorzy serwisu Digital Foundry zdecydowali się rozebrać powyższy zwiastun na czynniki pierwsze i sprawdzić, jak prezentowane sceny przełożyć mogą się na grafikę Death Stranding w samej grze.
Analiza grafiki Death Stranding według Digital Foundry
W stosunku do poprzednich tytułów na silniku Decima grafika w Death Stranding zaliczy według analizy spory progres, za co odpowiadać może wyeliminowanie ze świata przedstawionego wysokich drzew oraz innych elementów przyrody, które obciążać mogą procesor konsoli. Doskonała animacja nie dziwi szczególnie w przypadku przerywników filmowych, które z dużym prawdopodobieństwem odpowiadać będą za miodność fabuły, podobnie jak ma to miejsce w Days Gone.
Premiera Death Stranding zapowiedziana jest na 8 listopada 2019. Gra wyjdzie wyłącznie na konsolę PlayStation 4. Może być to jeden z ostatnich wielkich hitów Sony na sprzęt obecnej generacji. Czy ostatni? Tego dowiemy się, gdy poznamy w końcu datę premiery The Last of Us: Part II oraz Ghost of Tsushima.
Źródło: Digital Foundry. Grafika: materiały prasowe.