Microsoft oficjalnie przejął Bethesdę. Phil Spencer potwierdza gry na wyłączność Xboksa
Transakcja została sfinalizowana
Wczoraj zakończył się proces przejęcia Bethesdy przez Microsoft, który zapoczątkowany został we wrześniu ubiegłego roku. Studia będące częścią ZeniMax Media (Bethesda Softworks, Arkane Studios, MachineGames, id Software, ZeniMax Online Studios, Tango Gameworks i Alpha Dog) stały się oficjalnie partnerami Xboksa, którego szef, Phil Spencer, zapowiedział, że nowi partnerzy pomogą w rozpowszechnieniu konsol Microsoftu i pecetów jako sprzętów do grania.
Z tego właśnie powodu koordynator marki Xbox potwierdził to, o czym wspominało się już wcześniej – część gier tworzonych przez nowe nabytki Microsoftu może nie pojawić się na konsolach Sony. Spencer nie zdradził jednak, o jakie dokładnie produkcje chodzi, więc wszystko pozostaje na razie w sferze domysłów i spekulacji.
Today we officially welcome Bethesda to Team Xbox. Our goal is to empower the teams across Bethesda to create their greatest work and to learn from them as we deliver more games to more players around the world. Our work together begins now. https://t.co/Ul0jJ41Dr0
— Phil Spencer (@XboxP3) March 9, 2021
Nowości w Game Passie jeszcze w tym tygodniu
Warto natomiast podkreślić, że Microsoft postanowił uszanować poprzednie zobowiązania Bethesdy i takie Deathloop od Arkane Studios ukaże się w pierwszej kolejności na PlayStation 5 i komputery osobiste. Podobnie będzie z GhostWire: Tokyo od Tango Gameworks, którego premierę zaplanowano na bieżący rok.
Spencer we wpisie na blogu Microsoftu dodał również, że jeszcze w tym tygodniu kolejne gry stworzone lub wydane przez Bethesdę pojawią się w Game Passie, tak jak było to m.in. z Doomem Eternal. Przypomnijmy, że usługa Microsoftu ma już ponad 18 milionów subskrybentów zarówno na konsolach, jak i pecetach oraz urządzeniach mobilnych z Androidem.