No Man’s Sky dostanie udoskonaloną wersję na PS5 i Xbox Series X|S
Wersja na nowe konsole pojawi się w ciągu tygodni, nie miesięcy
Coraz więcej wydawców i twórców zapowiada przeniesie swoich starszych tytułów na konsole nowej generacji Sony i Microsoftu – ledwie wczoraj pisałem o pakiecie gier od Ubisoftu, a dziś do grona produkcji, które uruchomimy na PS5 i Xbox Series X|S, dołącza No Man’s Sky. Deweloperzy zapowiedzieli, że wraz z premierą aktualizacji 3.10 osoby, które mają grę na PS4 i Xboksie One, będą mogły za darmo ulepszyć swoją produkcję i dostosować ją do standardów nowej generacji.
Przede wszystkim gra ma wyświetlać się w rozdzielczości 4K i 60 FPS-ach, jednak dotyczy to wyłącznie wersji na PlayStation 5 i Xbox Series X. Posiadacze słabszej konsoli Microsoftu będą musieli wybrać jeden z dwóch trybów, które zaoferuje gra w 30 lub 60 klatkach na sekundę (zapewne druga z tych opcji będzie wiązała się z koniecznością obniżenia rozdzielczości).
Oprócz wszelkich ulepszeń graficznych, związanych ze zwiększeniem mocy obliczeniowej sprzętu, deweloperzy zapowiedzieli, że w trybie wieloosobowym będzie się mogło bawić jednocześnie więcej osób – w nowej wersji limit został zwiększony do 32 graczy dla jednej sesji. Do tego zapewniono, że No Man’s Sky dalej będzie wspierać pełny cross-play pomiędzy wszystkimi platformami.
Podobnie jak technologie zastosowane w PlayStation 5 – No Man’s Sky wykorzysta bowiem haptyczne właściwości pada DualSense i przestrzenny dźwięk 3D Tempest. Gra na nowej konsoli Sony będzie również wspierać PSVR w ramach wstecznej kompatybilności.
Pozostaje zatem zapytać, kiedy pojawią się te wszystkie rewelacje. Niestety, nie zdecydowano się na ujawnienie konkretnej daty premiery wspomnianej aktualizacji – Hello Games sugeruje jednak, że mowa o tygodniach, a nie, tak jak w wielu innych przypadkach, miesiącach.
Warto przypomnieć, że konsole nowej generacji pojawią się już niedługo – Xbox Series X|S zadebiutuje 10 listopada, a PlayStation 5 z kolei będzie miało swoją premierę 19 listopada.