Stalker 2 zaoferuje wiele zakończeń. Gra będzie wspierała fanowskie modyfikacje
Wybory i nieliniowa fabnuła
W rosyjskojęzycznym podcaście “No brought in” Zakhar Bocharov, PR Manager ukraińskiego studia GSC Game World, zdradził kilka nowych informacji na temat nadchodzącego Stalkera 2. Gra została oficjalnie zapowiedziana podczas zeszłorocznej prezentacji Xbox Showcase; dowiedzieliśmy się wtedy również, że wydawcą tytuł został Microsoft, który postanowił wziąć pod swoje wielkie, zielone skrzydła tę znaną i lubianą markę.
W rozmowie wspomniano m.in. o nieliniowej fabule – mnogość ścieżek i zakończeń mają zachęcić graczy do kilkukrotnego przechodzenia produkcji. Nie podano jednak konkretnych szczegółów, więc na razie pozostaje mieć nadzieję, że deweloperzy przygotowali dla Skifa, głównego bohatera Stalkera 2, kilka ciekawych przygód.
Nowy silnik i wsparcie dla modów
Nie zabrakło także wtrącenia o technologicznej stronie produkcji – GSC Game World postanowiło zrezygnować z tworzenia kolejnej wersji własnego silnika (X-Ray 2.0), by oprzeć się na popularnym Unreal Engine, którego próbkę mogliśmy zobaczyć na grudniowym zwiastunie. Sama gra w dniu premiery ma być znacznie bardziej stabilna i dopracowana, co było piętą achillesową poprzednich odsłon, których łataniem zajmowali się głównie moderzy.
Skoro już przy fanowskich modyfikacjach jesteśmy – Stalker 2 zaoferuje pełne wsparcie dla modów społeczności, a funkcja ta pojawić ma się również w wersji gry na Xboksa Series X|S. Nie podano jednak, jak dokładnie zostanie to rozwiązane, ponieważ modyfikacje społeczności na konsolach to praktycznie nieistniejący temat ze względu na zamknięty system tych sprzętów.
Premiera Stalkera 2
Na sam koniec wspomniano o kolejnej odsłonie systemu A-Life, czyli jednej z wizytówek serii. Wersja 2.0 ma pozwalać na to, by postaci niezależne i bestie w Zonie podejmowały samodzielne decyzje i “żyły”, bez względu na to, czy gracz przygląda się ich poczynaniom, czy jest może na drugim końcu mapy.
Zakhar Bocharov nie zdradził jednak najważniejszego, czyli daty premiery. Wiadomo jedynie, że tytuł pojawi się nie wcześniej niż w 2022 roku na komputerach osobistych i nowych konsolach Microsoftu. Od dnia debiutu Stalker 2 ma być dostępny w Game Passie.