Valorant: patch 1.03 bez nerfów i buffów agentów. Aktualizacja już działa!

Radosław Dąbrowski Aktualności o grach Publikacja: 8.07.2020, 12:09 Aktualizacja: 8.07.2020, 12:17
W czerwcu przybliżaliśmy informacje o dwóch rozszerzeniach dla Valorant – popularnej strzelanki od studia Riot Games. Obecnie mamy przyjemność ogłosić kolejną porcję aktualizacji. Patch 1.03 pozbawiony jest buffów i nerfów, ponieważ po wprowadzeniu trybu rankingowego w patchu 1.02 gra wydaje się dość stabilna i uczciwa. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.
premiera valorant już latem!
0 Udostępnień

W niniejszym artykule znajdziesz najważniejsze zmiany związane z następującymi aktualizacjami Valorant:

Do Valorant trafił właśnie patch 1.03

W najnowszym patchu 1.03 do Valorant możemy się spodziewać naprawdę wielu aktualizacji. Zaczynamy od usprawnień w kwestii broni. Zgodnie z zachętami ze strony twórców, warto zainwestować w Guardiana. Teraz to dalekosiężna i wszechstronna broń o wysokiej przemijalności i przystępnej, niskiej cenie. Co konkretnie ulegnie zmianie w jej obrębie?

  • obniżono cenę z 2700 do 2500 kredytów
  • zmniejszono szybkostrzelność z 6,5 do 4,75.
  • zwiększono przebijalność ze średniej na dużą
  • zaktualizowano kolejkę wejścia z 0,083 do 0,1175

Guardian ma stanowić rozsądną, alternatywną opcję dla innych karabinów i co warto zauważyć – twórcy skupili się nie tylko dodaniu nowych cech, lecz także zniwelowaniu wad. Na krótkim dystansie szybkostrzelność Guardiana była zdecydowanie zbyt duża, co stanowiło poważny mankament. Teraz to wyraźnie poprawiony i wzbogacony o nowe możliwości karabin, który może zająć wyższą pozycję w arsenale.

Aktualizacje także w obrębie map

W przypadku map nie doszło do rewolucyjnych zmian, co nie oznacza, że kilku modyfikacji nie możemy wskazać.

  • z mapy Haven usunięto miejsce, z którego nie można było podnieść Spike’a po jego upuszczeniu
  • we wszystkich mapach natomiast naprawiono wiele lokacji, w których użytkownicy mogli utknąć w geometrii poziomu, a także usunięto miejsca w których strzała zwiadowcza Sovy mogła przeniknąć przez ściany

Nowy patch Valorant to zmiany w trybie gry

Aktualizacje dotyczą Gorączki Spike’a – wprowadzonego wraz z premierą gry nowego trybu w Valorant, który stanowi rozgrywkę trwającą od jednej do czterech rund. Pierwsze opinie na jego temat były podzielone – jedni gracze upatrywali w nim formę rozgrzewki przed starciami rankingowymi, innym towarzyszyło zwyczajne poczucie rozczarowania.

Może po aktualizacjach oferowanych przez patch 1.03 znaczenie Gorączki Spike’a wzrośnie. Co takiego zawierają dokonane zmiany?

  • Wprowadzono nową kulę: Bliźniaczy Łowcy. Umożliwia ona przywołanie dwóch wilków, które ruszają w pościg za dwoma najbliższymi położeniu kuli przeciwnikami. Polujące zwierzęta, mające 150 punktów, przyspieszają i doskakują na krótkim dystansie, spowalniając go i wywołując krótkowzroczność na 4 sekundy w momencie uderzenia. Wilki wygasną po 15 sekundach lub po zabiciu celu.
  • Split: kulę na środku po stronie obrońców przeniesiono na środkową platformę, by nie faworyzować obrońców.

Takie zmiany przyniósł patch 1.02

W obrębie tego patcha ilość rozszerzeń, nowych możliwości oraz wprowadzonych aktualizacji jest zdecydowanie większa. Przede wszystkim wraz z tym patchem rusza tryb rankingowy. Po zaktualizowaniu ikon rang najwyższą będzie Promienisty, a nową opcją poddanie się. Drużyna może z niej skorzystać, gdy znajdzie się w niezwykle trudnym położeniu i nie widzi już żadnych szans na pokonanie Promienistych. Ponadto zwiększono zakres rozbieżności umiejętności podczas gry ze znajomymi w rankingowych meczach rozstawiających.

Poprawiono także efekt spowolnienia po otrzymaniu trafienia od ognia rywala. Teraz gracz będzie mieć większą możliwość ucieczki, jeśli znajduje się w pobliżu osłony. Ponadto sporo poprawek naniesiono w obrębie interfejsu menu, choć jak przyznają sami twórcy – jest to dość ryzykowne zagranie i prawdopodobnie gracze będą potrzebowali czasu, aby do pewnych rzeczy po prostu się przyzwyczaić.

Sprawdź aktualizacje agentów

Już w przypadku patcha 1.01 mieliśmy w tym temacie sporo zmian i nie inaczej jest w przypadku rozszerzenia 1.02. Jak konkretnie zmienili się agenci?

Viper

  • toksyczna zasłona – przenika przez ściany, rozmieszczając emitery we wszystkich prawidłowych miejscach (np. na ziemi) na całej swojej długości
  • jadowite ukąszenie – przez które przeciwnik przez krótki czas będzie wrażliwy i jego obrażenia będą podwojone. Ich suma nie ulega jednak zmianie – obrażenia są niższe, lecz wrażliwość je zwiększa, wobec tego wszystko się bilansuje
  • toksyczna kula – czas odnowienia wydłużono z 0,5 do 6 s.

Jett

  • burza ostrzy – odświeża się po zabiciu Phoenixa w trakcie trwania jego drugiego podejścia.

Reyna

  • kule duszy – pojawiają się po tym, jak Reyna zabije Phoenixa w trakcie trwania jego drugiego podejścia

Cypher

  • naprawiono błąd, w wyniku którego kamera szpiegowska uniemożliwiała rozbrojenie Spike’a.
  • naprawiono błąd, w wyniku którego gracze mogli umieszczać cyberklatkę na połykaczu
  • uniemożliwiono przejście kamery szpiegowskiej przez drzwi teleportera na mapie Bind, kiedy umieści się ją na framudze od zewnątrz

Patch 1.02 poprawia broń Bucky

Ważnym elementem, w którym możemy zauważyć kilka znaczących zmian, jest broń Bucky.

  • zmiana celności podczas chodzenia w trakcie kucania z 3,45 na 4,1
  • zmiana celności podczas chodzenia z 6,4 na 4,4
  • zmiana celności podczas biegania z 3,5 na 6,4

Jak zmiany w obrębie map przyniósł patch 1.02?

W obrębie map zadbano przede wszystkim o to, aby sprawdzanie danych miejsc pod względem obecności w nich rywala było prostsze. Wprowadzone zmiany obejmują:

Haven

  • drzwi garażowe
  • wejście na długą C po stronie atakujących
  • osłonę w przejściu A przebudowano, by dodać więcej przestrzeni, co powinno zapewnić dodatkowe pole widzenia oraz możliwości poruszania się
  • łącznik C
  • łącznik A
  • wejście do kanału A i dół kanału A

Ascent

  • wejście do strefy odrodzenia obrońców
  • główna A od strony atakujących (w tym miejsce umożliwiające spojrzenie na główną A jako atakujący)
  • wejście do ogrodu

Bind

  • wejście do łaźni A
  • wyjście z teleportera B i wejście do okna B

Split

  • strefa odrodzenia obrońców

Aktualizacje dla Gorączki Spike’a

Patch 1.02 oferuje sporo zmian w obrębie trybu gry Gorączka Spike’a. Poniżej prezentujemy wykaz wprowadzonych wszystkich nowości i modyfikacji.

Nowy rodzaj kul — Kula Smugowa

  • wzmocnienie całej drużyny, które zapewnie dwukrotnie zwiększoną przebijalność ścian oraz ujawnienie rywali na 0,75 s po ich trafieniu
  • czas trwania: cała runda

Zwiększenie prędkości zmieniono na stymulant bitewny

  • prędkość poruszania i czas trwania bez zmian
  • czas przeładowania skrócono o 30%
  • czas dobycia broni skrócono o 30%
  • czas stabilizacji broni skrócono o 30%
  • szybkostrzelność zwiększono o 30%
  • siłę skoku zwiększono o 25%

Kula Plagi dzieli pulę z Kulą Paranoi

  • tylko jedna z nich będzie wybrana na czas trwania gry
  • tylko jedna Kula Plagi będzie odnawiana w każdej rundzie
  • redukcję zdrowia zmniejszono z 90 do 50

Kula Podstępu dzieli pulę z Kulą Plagi

  • tylko jedna Kula Podstępu będzie pojawiać się w danej rundzie
  • tylko jedna z nich będzie wybrana na czas trwania gry
  • czas trwania skrócono z 10 do 8 s (wartość odpowiada teraz Kuli Plagi)
  • ograniczenie pola widzenia zmniejszono o 20% (dzięki czemu widać więcej na ekranie)

Patch 1.01 to kolejny nerf Sage

W premierowym patchu Valorant przedmiotem sporych zmian były umiejętności agentki Sage, jednak na tym nerfy tej postaci się nie kończą. W aktualizacji 1.01 osłabieniu uległ zasięg rzucania Kuli Bariery, zmniejszony z 20 do 10 metrów. – Będąca strażniczką Sage powinna najskuteczniej sprawdzać się w roli obrończyni terytorium, które jest już pod jej kontrolą. Wynoszący 20 m zasięg rzucania umożliwiał Sage agresywne zajmowanie neutralnego obszaru w sposób, który był niezgodny z rolą przewidzianą dla tej bohaterki w Valorant. Ograniczenie zasięgu nie zmniejszy siły Sage podczas obrony jej stanu posiadania, ale zredukuje skuteczność ekspansji tej postaci – tłumaczą zmianę twórcy Valorant w komentarzu do zmian z patcha.

Co więcej zmieniło się wraz z patchem 1.01? Standardowo korekty potrzebne były w obrębie lokacji. Na mapie Ascent „naprawiono kilka miejsc, w których broń przenikała przez elementy otoczenia oraz usunięto błędy związane z przebijalnością ścian”. Ponadto w celu usprawnienia komunikacji na wszystkich mapach dokonano zmian w nazwach wywołań, aby te były na bieżąco z określeniami używanymi przez społeczność gry.

Zmiany w gameplayu dotknąć mogą wyjadaczy trybu Gorączka Spike’a. Każda gra zawierała będzie zestaw pięciu randomowych kul. Kula Zdrowia oraz Kula Podstępu są ciekawe, ale szczególnie interesująca wydaje się trzecia nowość – Złota Broń, która trafia do gracza przejmującego odpowiednią kulę. Ma perfekcyjną celność, zabija jednym strzałem i pozwala agentowi na poruszanie się z taką szybkością, jakby miał w ręku zaledwie nóż. Ma wprawdzie tylko jeden pocisk w komorze i 2 zapasowe naboje, ale każde kolejne zabójstwo nią dokonane zapewnia dodatkowy pocisk. Ponadto w całym trybie zdobycie dowolnej kuli da graczowi 1 punkt ulta.

Pozostałe zmiany z patcha 1.01 koncentrują się na jakości rozgrywki. Stała się ona bardziej wydajna pod względem FPS-ów, w czasie walk gracze powinno odnotowywać znacznie mniej sytuacji, gdy spada liczba klatek, a mnóstwo drobnych poprawek wyeliminowało mniejsze błędy i błędziki charakterystyczne dla konkretnych postaci i sytuacji.

Patch 1.0 w Valorant to aktualizacja w dniu premiery

Wraz z premierą Valorant do gry wprowadzony zostanie patch 1.0. To typowa aktualizacja gry w dniu wypuszczenia produktu na rynek. Zakończenie półotwartych testów beta już 28 maja pozwoliło Riot Games na precyzyjne zaimplementowanie zmian, które okazały się konieczne po kilku tygodniach sprawdzania w boju sieciowej strzelanki.

Co zmieniło się w Valorant wraz z patchem 1.0? – Sage, Omen, Phoenix, Raze i Jett zostali dostosowani pod różnymi względami, by byli gotowi na premierę. W tym patchu zajęliśmy się także spadkami liczby klatek, jakich część z was doświadczała podczas walki. Diabeł tkwi w szczegółach, jednak musicie wiedzieć, że zapewnienie wysokiej wydajności wszystkim graczom to długotrwały proces. Mamy nadzieję go zakończyć przy okazji kilku najbliższych aktualizacji – czytamy w artykule na oficjalnej stronie gry.

Jak zmienili się agenci? Sprawdź nerfy i buffy

Najwięcej zmian wraz z patchem 1.0 wiąże się z poszczególnymi agentami Valorant. Sprawdź nerfy i buffy następujących agentów w Valorant, które przyniósł najnowszy patch:

Sage – nerfy w patchu 1.0

  • Czas odnowienia Leczącej Kuli wydłużono z 35 do 45 sekund.
  • Wytrzymałość pojedynczego segmentu Kuli Bariery zmniejszono z 1000 do 800.
  • Czas trwania Kuli Bariery skrócono z 40 do 30 sekund.
  • Ściany sojuszniczej Kuli Bariery są teraz widoczne na minimapie.

Raze – nerfy w patchu 1.0

  • Promień maksymalnych obrażeń Bombowej Paki zmniejszono z 2 do 1 metra

Jett – buffy w patchu 1.0

  • Czas trwania dymu z Zasłony Chmur wydłużono z 4 do 7 sekund
  • Pomyślny Wiatr automatycznie niszczy Potykacze Cyphera krótko po ujawnieniu gracza.
  • Czas trwania Pożogi wydłużono z 6 do 8 sekund.
  • Zmiana obrażeń Pożogi z 15 co 0,25 sekundy na 1 co 0,033 sekundy.
  • Zmiana ilości leczonych przez Pożogę obrażeń z 3 co 0,25 sekundy na 1 co 0,16 sekundy.
  • Zmiana ilości leczonych przez Gorące Dłonie obrażeń z 3 co 0,25 sekundy na 1 co 0,08 sekundy.
  • Maksymalny czas trwania błysku Podkręconej Piłki wydłużono z 0,8 do 1,1 sekundy.

Omen – buffy w patchu 1.0

  • Paranoja musi być teraz wyposażona, nie jest już umiejętnością szybkiego użycia. Usprawniono także wykrywanie trafień, zwłaszcza na bliskim dystansie. Zmieniono sposób użycia, by nagradzać bardziej aktywne wykorzystanie Paranoi, zamiast jej reakcyjnego stosowania. Wrogowie zostaną ostrzeżeni w momencie wystrzelenia pocisku, zamiast po prostu znaleźć się na jego drodze. Pozwoli to trafiać przeciwników o wiele skuteczniej.
  • Mroczna Osłona — aby stworzyć dym Omen przechodzi teraz do świata, w którym widzi przez ściany, a wciśnięcie przycisku PRZEŁADOWANIA przełącza tryb namierzania między zwykłym a „fazowym”.
  • Sterowanie Mroczną Osłoną zostało zaktualizowane — Omen może teraz zwiększać dystans dymu klawiszem STRZAŁU PODSTAWOWEGO, zmniejszać przyciskiem STRZAŁU ALTERNATYWNEGO, a rzucać go przy użyciu KLAWISZA UMIEJĘTNOŚCI.
  • Krok w Mrok — Omen widzi teraz miejsce teleportacji na mapie oraz wskaźnik, który pokazuje mu wybrane miejsce, kiedy jego wizja jest ograniczona.
  • Z Cieni — Omen może teraz anulować teleportację, będąc w cienistej postaci, jeśli ponownie wciśnie KLAWISZ UMIEJĘTNOŚCI. W przypadku anulowania Omen straci wszystkie swoje punkty ulta.

Jakie zmiany w obrębie map przyniósł pierwszy patch Valorant?

Drugim istotnym obszarem, w którym zaobserwujemy zmiany na mapach w Valorant, są metamorfozy map. Oprócz dodania wraz z 1. epizodem gry mapy Ascent, poprawiono także mnóstwo elementów mapy Split.

  • Przebudowano wąski przesmyk na środku (o jego niedoskonałości pisaliśmy w naszej recenzji Valorant).
  • Ekipa naprawcza na dworcu kolejowym była w stanie wymienić spalony system głośnikowy.
  • Pewnej żabie jest teraz cieplej w głowę.

Kilka zmian obejmie także wszystkie cztery mapy Valorant. Jak piszą o tym twórcy na oficjalnej stronie gry:

  • Nasz nowy system, mający na celu walkę z lukami, wdrożyliśmy na wszystkich mapach — uniemożliwi on każdemu graczowi ucieczkę poza przestrzeń gry.
  • W dalszym ciągu naprawiamy kolizję na poziomie, by zapewnić płynność rozgrywki na całym obszarze gry.
  • Ukończyliśmy optymalizację tzw. „polecenia rysowania”.
  • Blokujemy kolejne miejsca, w których Kamera Szpiegowska Cyphera uniemożliwiała przeciwnikom kontrę. Oczywiście dziękujemy wszystkim, którzy pomogli namierzyć te lokacje!

Jednego możemy być pewni – to nie są ostatnie aktualizacje w Valorant! Patch 1.0 wprowadził kilka cennych usprawnień, ale gry sieciowe wciąż ewoluują i nie możemy się doczekać, aż będziemy mogli poinformować o nowych zmianach!

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments