Zwroty Cyberpunka 2077. Microsoft i CD Projekt ułatwiają reklamację
Cyberpunk 2077 nie zniknie ze sklepu Microsoftu, ale…
Informacja o tymczasowym usunięciu Cyberpunk 2077 z PS Store’a zaskoczyła wszystkich, jednak pozytywną stroną całej sprawy jest z pewnością to, że gracze, którzy będą chcieli oddać produkcję Redów zakupioną w cyfrowym sklepie Sony, mogą to teraz zrobić bez większych problemów. Wcześniej nie było to takie oczywiste, o czym przekonali się sami zainteresowani, a sam CD Projekt potwierdził, że nie przygotowano specjalnej polityki reklamacyjnej zarówno z Sony, jak i Microsoftem.
Po drastycznym ruchu japońskiego giganta, Microsoft zdecydował się na mniej inwazyjne – przynajmniej dla CD Projektu – działania. Cyberpunk 2077 zostanie w sklepie Xboksa, ale amerykańska korporacja ułatwi jego zwrot, na który gracze będą mieli czas „do odwołania”, a nie 14 dni od daty zakupu, tak jak to było dotychczas. Za pośrednictwem strony Xbox Support można ubiegać się o zwrot pieniędzy, należy nadmienić jednak, że dotyczy to wyłącznie cyfrowej wersji gry. Co w takim razie z pudełkami?
Zdajemy sobie sprawę, że pracownicy CD PROJEKT RED bardzo ciężko pracowali nad stworzeniem Cyberpunka 2077 w wyjątkowo niesprzyjających warunkach, ale wiemy też, że część graczy jest bardzo niezadowolona z tego, jak gra działa na starszej generacji konsol.
— Xbox Polska (@XboxPL) December 18, 2020
CD Projekt i zwroty wersji fizycznych
Tuż po wystosowaniu twitterowego oświadczenia Microsoftu, CD Projekt zaktualizował swoją politykę dotyczącą zwrotów pudełkowych kopii Cyberpunk 2077. W zeszłotygodniowym oświadczeniu firma poinformowała, że w pierwszej kolejności należy zwrócić się do sklepu, w którym dokonano zakupu, a w przypadku problemów można zgłosić całą sprawę bezpośrednio do CD Projektu (via mail [email protected]). Czas pozostaje jednak ograniczony, ponieważ warszawska spółka będzie przyjmować zwroty gry do 21 grudnia, czyli do dzisiaj.
Update on Retail Refunds https://t.co/7hAHo19jfa pic.twitter.com/nFMbhvokvl
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) December 18, 2020
W piątek natomiast firma potwierdziła swoje wcześniejsze postanowienia – czas na wpłynięcie wniosków nie zmieni się, ale zapewniono przy tym, że w razie potrzeby CD Projekt „przeznaczy na zwroty środki z własnej kieszeni”. Odpowiedzi mają zostać przesłane dopiero po wpłynięciu wszystkich wniosków reklamacyjnych, ale nie podano, kiedy dokładnie ma to nastąpić.
Tymczasem czekamy na pierwsze oficjalne wyniki sprzedaży, które mają zostać ujawnione jeszcze przed świętami.