Zwiastun 8. sezonu Gry o Tron tradycyjnie rekordowy!
Reklamy mogą być hitami
Chyba nikogo nie dziwi już widok reklam realizowanych z rozmachem godnym wysokobudżetowych, hollywoodzkich produkcji. Na naszym rodzimym rynku najlepszym przykładem będą chyba Legendy Allegro – reklamy w warstwie merytorycznej niemal całkowicie abstrahujące od marki i jej produktów, stanowiące dzieła same w sobie. I to jakie dzieła! Techniczna maestria Tomka Bagińskiego, rozmach ścieżki dźwiękowej, niezwykłość narracji, kunszt aktorów… Nic dziwnego, że najpopularniejsze historie oraz piosenki z Legend Allegro zebrały po kilka milionów wyświetleń.
Na zachodzie sporym zainteresowaniem – a przez to również i zasięgiem – cieszą się reklamy emitowane w trakcie Super Bowl, finału rozgrywek futbolu amerykańskiego. Mnóstwo ludzi zbiera się przed telewizorami właściwie wyłącznie po to, aby obejrzeć przygotowane na ten dzień reklamy, z czego od kilku lat skrzętnie korzystają twórcy seriali. W tym roku najbardziej przypadł nam do gustu wywołujący ciarki trailer Opowieści Podręcznej, ale mnóstwo uwagi przykuła również kooperacja Gry o Tron i Budweisera.
Nie jest to jednak największy marketingowy sukces HBO w ostatnim czasie. Prawdziwym hitem okazał się wypuszczony przed tygodniem zwiastun 8. sezonu Gry o Tron.
Pierwszy zwiastun 8. sezonu Gry o Tron hitem Youtube’a
Było pewne, że zwiastun 8. sezonu Gry o Tron przyciągnie uwagę widzów. W końcu zapowiedź poprzedniej serii w 24 godziny po premierze obejrzano 64 milionów razy. Czy tegoroczne wyniki przekroczyły najśmielsze oczekiwania? Raczej nie, gdyż spodziewaliśmy się kolejnego rekordu. Pierwsze 24h po publikacji zwiastunu 8. sezonu Gry o Tron dały mu 81 milionów wyświetleń w mediach społecznościowych – na YT, Facebooku i Twitterze. Polską wersję do dnia dzisiejszego obejrzało nieco ponad pół miliona widzów.
Ile spośród tych kilkudziesięciu milionów wyświetleń jest waszą zasługą?