Assassin’s Creed Unity pobrane przez trzy miliony graczy
Ideał akcji marketingowej
Ubisoft trafił ze swoją akcją marketingową w dziesiątkę. Po smutnych doniesieniach o pożarze paryskiej katedry Notre Dame firma ogłosiła nie tylko przelanie pięciuset tysięcy euro na prace renowacyjne, ale również wspomożenie sprawy w sferze symbolicznej. Do 25 kwietnia gracze mogli ściągnąć za darmo Assassin’s Creed Unity i przypomnieć sobie, jak zniszczona pożarem katedra wyglądała w czasach świetności. A przynajmniej w wersji cyfrowej.
Akcje CSR, które przynoszą nie tylko korzyść wizerunkową dla firmy, ale również dopieszczają jej obecnych oraz potencjalnych klientów, trudno nie określać mianem udanych. Ubisoft pomagając Notre Dame wyraźnie zyskał, czego najlepszym dowodem było bombardowanie tytułu pozytywnymi recenzjami na Steamie.
Akcje tego typu mają zazwyczaj formę protestu przeciw źle odbieranym publicznie działaniom deweloperów (przypomnijmy choćby niedawną zemstę graczy Borderlands 3 na producencie udostępniającym swoją grę na wyłączność dla Epic Games Store albo falę negatywnych ocen Shadow of the Tomb Raider), więc odwrócenie tej tendencji uznać należy za spory sukces.
Trzy miliony pobrań Assassin’s Creed Unity
Rozdawanie Assassin’s Creed Unity za darmo pociągnęło za sobą nie tylko falę pozytywnych komentarzy ze strony użytkowników Steama, ale znalazło również przełożenie na liczby. Według doniesień serwisu Hollywood Reporter gra sprzed kilku lat została teraz pobrana niemal trzy miliony razy. Możliwość bezpłatnego nabycia całkiem niezłego tytułu z segmentu AAA okazała się więc naprawdę atrakcyjna i trudno wątpić, aby nie przełożyła się w jakimś stopniu na popularność innych produkcji Ubisoftu.
Warto przypomnieć, że najnowszą część serii nabyć można jeszcze przez kilka dni w ramach wiosennej wyprzedaży w PS Store. To ciekawa okazja, gdyż Assassin’s Creed Odyssey jest grą co najmniej świetną, a nie wiemy kiedy następnym razem trafi się obniżka jej ceny niemal 50% (z 289 na 145 złotych).