Co dalej z Anthem? Decyzja Electronic Arts już niebawem
Nie najlepsze początki
Po początkowej niechęci zarówno graczy, jak i sporej grupy recenzentów Anthem szybko stał się obiektem krytyki, a krótko po premierze w kontekście gry BioWare pisało się głównie jako o produkcji, która nie spełniła oczekiwań wydawcy. Mimo to, Electronic Arts pozwoliło na dalsze prace nad tytułem, a deweloperzy wstrzymali wydawanie kolejnych DLC i rozszerzeń, by skupić się na naprawie produkcji.
Anthem Next (lub Anthem 2.0, jeśli wolicie) ma mieć poprawiony system zbierania nowych ulepszeń, a całkowitemu przeprojektowaniu ulegnie rozwój naszej postaci. Wszystko to brzmi całkiem nieźle, ale nad grą pracuje aktualnie 30 osób – mały zespół z BioWare Austin od prawie roku musi radzić sobie w pojedynkę ze względu na natłok pracy nad innymi projektami. Remaster trylogii Mass Effect, nowe, pełnoprawne części Mass Effecta i Dragon Age’a IV… a to tylko tytuły, które doczekały się oficjalnej zapowiedzi.
Przyszłość Anthem
Zarówno BioWare, jak i Electronic Arts nie jest na rękę taki stan zawieszenia w sprawie Anthem, więc wydawca ma w tym tygodniu podjąć decyzję dotyczącą dalszych losów gry – tak przynajmniej sugeruje Jason Schreier, który na łamach Bloomberga ponownie wziął na warsztat grę Kanadyjczyków.
Według anonimowych źródeł dziennikarza, problemy zaczęły się pojawiać na początku grudnia zeszłego roku, gdy z BioWare Austin odszedł Christian Dailey (szef grupy), by zająć miejsce Marka Darraha (producent wykonawczy) w zespole odpowiedzialnym za Dragon Age’a IV. Te przetasowania były wynikiem nagłego odejścia Darraha i Hudsona z BioWare, o czym pisaliśmy w oddzielnym newsie.
Jeśli Electronic Arts zgodzi się na kontynuowanie prac, to liczebność zespołu ma się trzykrotnie zwiększyć, by produkowano zarówno nową zawartość, jak i elementy wchodzące w skład Anthem Next. Przedstawiciele wydawcy odmówili komentarza w tej sprawie, zatem pod koniec tygodnia dowiemy się pewnie, co dalej z looter-shooterem od BioWare.