Death Stranding – kamienie milowe Hideo Kojimy
Co pewnego wiemy już o Death Stranding
O Death Stranding mówi się od dłuższego czasu, jednak dopiero ostatni tydzień przyniósł nam prawdziwy zalew informacji o powstającej superprodukcji Hideo Kojimy. Co najważniejsze, znana jest już data premiery Death Stranding, zapowiedziana na 8 listopada 2019 roku.
Choć wygląda na to, że pełne poznanie szczegółów mechanicznych i fabularnych tego tajemniczego tytułu przyniesie nam dopiero premiera oraz osobista rozgrywka, mamy też kilka innych pewników.
- Death Stranding wypełnione ma być przerywnikami filmowymi. Z wypowiedzi Hideo Kojimy wywnioskować można, że powinno być ich więcej niż w recenzowanym przez nas Days Gone, w przypadku którego zwracaliśmy uwagę na sporą filmowość rozgrywki.
- W warstwie mechanicznej Death Stranding nacisk położony ma być na eksplorację oraz skradanie. Branża gier wciąż czeka na przełom szczególnie w tym drugim elemencie, bowiem z ostatnich hitów Assassin’s Creed Odyssey mocno poszło w stronę RPG akcji, a A Plague Tale: Innocence rozmyślnie zabiło innowacje niezbyt wysokim poziomem trudności.
- Death Stranding tworzone jest na silniku Decima, na którym powstało już kilka hitów na wyłączność dla PlayStation 4: Killzone Shadow Fall, Until Dawn czy Horizon Zero Dawn.
- W obsadzie Death Stranding znaleźli się między innymi Guillermo del Toro, Norman Reedus, Mad Mikkelsen, Léa Seydoux czy sam Hideo Kojima. Takim zestawem nazwisk obdarzyć można byłoby niejeden hit kinowego box office!
Dzięki ostatnim wiadomościom Hideo Kojimy opublikowanym na Twitterze dowiedzieliśmy się, jak przebiegały prace nad grą.
Hideo Kojima wyjawia historię Death Stranding
Z tweetów opublikowanych przez Hideo Kojimę wynika, iż wiele istotnych kamieni milowych w tworzeniu Death Stranding zostało osiągniętych już przed kilkoma laty. Okazuje się, że role Normana Reedusa oraz Madsa Mikkelsena dogadane były już w 2016 roku!
In Jan 2016, DEATH STRANDING only existed in my brain, now it became to real and was able to announce the release day, thanks to everyone at Guerilla Games. They kindly offer their engine that worth as their life. I never forget that strand. pic.twitter.com/RkV29vqesn
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) June 2, 2019
2015/12/16 established KJP & started recruiting
2016/1 searching for engine
2016/4 making LUDENS CG
2016/5 moved to office
2016/6 announced 1st trailer
2016/7 announced KJP trailer
2016/fall engine decided
2016/12 announced PV by DECIMA had to stop shooting due to SAG strike— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) June 2, 2019
2016/2 met Norman in LA and asked to be the main role
2016/3 did Norman’s scan & P cap in San Diego for the trailer
2016/6 did presentation to Mads on Skype
2016/7 asked Mads to be a part of this project in San Diego
2016/8 did Mads’ scan & P cap for the trailer in UK pic.twitter.com/PEwC27wb1W— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) June 2, 2019
Należycie do graczy wyczekujących nowego dzieła Kojimy niczym przyjścia Mesjasza, czy fajerwerki i udziwnienia mechaniczno-fabularne nie robią na was zbyt wielkiego wrażenia?
Źródło: Eurogamer.net. Grafika: materiały prasowe.