God of War

0/5.0 z 0 ocen Oceń grę

God of War

Akcji
Sony Interactive Entertainment
20 kwietnia 2018
Sony Interactive Entertainment

God of War należy do grona ekskluzywnych, których premiera znacząco podnosi sprzedaż samej konsoli. Tytuł Sony Interactive Entertainment jest powodem do dumy i dla twórców, i samego PS4. Jedna z ładniejszych gier 2018 roku przenosi w świat popkultury mitologię nordycką i robi to w sposób przebojowy.

Za nami już sześć gier z tej serii i twórcy napracowali się, żeby płyta znalazła się w kolekcji nie tylko fanów serii. To rodzaj gier konsolowych z gatunku hack and slash. Choć wywołuje to skojarzenia z gatunkiem gore, czyli typem najkrwawszego horroru, God of War jest raczej okrutną baśnią. Gra była wydawana kolejno na PlayStation 2, PlayStation Portable, PlayStation 3 oraz PlayStation Vita, a teraz mogą w nią grać posiadacze konsoli PlayStation 4. Głównym bohaterem najnowszej produkcji SIE jest Kratos – siejący spustoszenie bóg wojny. Protagonista znajduje się na dalekiej północy po tym jak doprowadził do zniszczenia Olimpu i śmierci wielu helleńskich bogów. Znajduje nową miłość i zakłada rodzinę, ale sielanka nie trwa długo. Żona Kratos umiera i zostawia go z małym synem – Atreusem. Razem wyruszają więc spełnić ostatnią wolę zmarłej, która chciała, żeby jej prochy rozsypać na najwyższej górze. Wola nieboszczki oznacza mierzenie się z kolejnymi trudnościami. Droga do celu usiana jest różnymi trudnościami, a na nieproszonych gości czeka armia znanych z mitologii nordyckiej bestii. W trakcie podróży Kratos musi również zmierzyć się z konsekwencjami tego, co zrobił wcześniej. W jego wnętrzu wciąż tli się gniew, co ma wpływ na charakter postaci. Na pewno nie jest ona nudna i nijaka. Deweloperzy God of War stworzyli własną wersję nordyckich wierzeń. Według Cory’ego Barloga, reżysera gry, mitologia nordycka to bardzo splątana sieć, dlatego twórcy gry uwspółcześnili ją i zatarli granice między dobrem a złem.

Nie da się nie zauważyć, że twórcy czerpali z tego, co w dzisiejszych grach jest najlepsze. Znajdziemy tam przemierzanie apokaliptycznego świata z dzieckiem (jak w The Last of Us) czy postaci trochę przypominające najnowszą Larę Croft, zaś system walki niektórym graczom kojarzy się z Dark Souls. Nie zmienia to faktu, że gra nie ustępuje wielkim poprzednikom i charakteryzuje się dobrym scenariuszem, świetną reżyserią, realną relacją ojca z synem, udaną mechaniką oraz rewelacyjnym endgame'em. Uroda i dopracowanie przerywników zapewnia graczom przeżycia estetyczne i pomału staje się niemal tak samo ważne jak udana mechanika rozgrywki. A ta stoi w God of War na najwyższym poziomie. Gra wprowadza wcześniej nieobecne elementy rozgrywki, a także zmienia nieco jej tempo oraz przebieg. Widoczne jest to nie tylko w zmianie kamery, która na wzór współczesnych przygodowych gier akcji znajduje się stale za naszymi plecami, ale także w narracji i tonie całej historii. Kratos porzuca swoją ulubioną broń, czyli połączone łańcuchami podwójne ostrza, na rzecz topora, który po rzuceniu można przywołać z powrotem. Oręż można też ulepszać.



Nowa gra od Playdead. Będzie inna niż Limbo i Inside

Playdead dotychczas nie zdradzało szczegółów dotyczących swojej nowej produkcji, jednak zmieniło się to za sprawą ogłoszeń o pracy na stronie studia. Sugerują one, że tytuł będzie grą z perspektywy trzeciej osoby, dziejącą się w kosmosie.

Ubisoft i Netflix łączą siły. Powstał cross-over Immortals Fenyx Rising i Krwi Zeusa

Do 28 stycznia gracze posiadający Immortals Fenyx Rising będą mogli wykonać specjalną misję inspirowaną Krwią Zeusa, jedną z animacji Netfliksa. Do zdobycia są również specjalne przedmioty i skórki.

Sherlock Holmes Chapter One. Frogwares odpowiada na pytania graczy

Ukraińskie studio Frogaware Games zaprezentowało krótki materiał, w którym jeden z deweloperów odpowiada na najczęstsze pytania fanów, dotyczące nadchodzącego Sherlock Holmes Chapter One.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments