Listopad miesiącem dystrybucji cyfrowej. Świetne wyniki AC Valhalla i Call of Duty
Ogólny wzrost dystrybucji cyfrowej na wszystkich platformach
W opublikowanym przed przerwą świąteczną raporcie SuperData, analitycy zauważają, że doszło do znacznego wzrostu sprzedaży gier za pomocą platform cyfrowej dystrybucji w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Nie wyróżniono tutaj konkretnych sklepów, a skupiono się ogólnie na sprzętach – w przypadku urządzeń mobilnych zyski wzrosły o 9%, a jeśli chodzi o komputery osobiste, to mowa o 22-procentowym wzroście.
Użytkownicy konsol również wydali więcej na gry i elementy dostępne w cyfrowej dystrybucji (o 24%), nie pobito jednak rekordu ustanowionego w kwietniu 2020 roku. Łączne przychody z dystrybucji cyfrowej w listopadzie wynoszą 11,5 miliarda dolarów, co stanowi 15-procentowy wzrost w stosunku do podobnego okresu roku poprzedniego.
Assassin’s Creed Valhalla z udaną premierą
Duży wpływ miało na to wydane w listopadzie Assassin’s Creed Valhalla, które ze względu na opóźnienie Cyberpunk 2077 (przypomnijmy, że gra miała ukazać się 19 listopada), wyraźnie zyskało na znaczeniu w ubiegłym miesiącu. Tym bardziej, że produkcja od razu ukazała się na komputerach osobistych oraz konsolach starej i obecnej generacji. Dzięki temu tytuł Ubisoftu nieformalnie stał się jedną ze startowych gier na Xbox Series X|S oraz PS5, a część osób, które kupiły nowe konsole, chciała na nich po prostu w coś zagrać.
O tym, że premiera Valhalli okazała się bardziej niż udana (przynajmniej pod względem finansowym; o błędach gry przeczytacie w naszej recenzji) pisaliśmy jeszcze w listopadzie. Produkcja w dystrybucji cyfrowej trafiła do 1,7 miliona graczy, co jest o 50% większym wynikiem niż w przypadku wydanego dwa lata temu Odyssey.
Activision Blizzard również zalicza wzrost
Amerykanie także nie mają powodów do narzekań – o sukcesach serii Call of Duty i wydanego pod koniec listopada World of Warcraft: Shadowlands pisaliśmy już wcześniej. Z raportu SuperData wynika, że Call of Duty: Black Ops Cold War w dystrybucji cyfrowej na wszystkich platformach kupiło 5,7 miliona graczy, co stanowi wzrost o 7% w stosunku do poprzedniego rekordzisty, czyli Black Ops IIII z 2018 roku.
Nie zmienia to jednak tego, że w listopadzie niekwestionowanym królem popularności, jeśli chodzi o Call of Duty, było darmowe Warzone, które miało 2,7 raz więcej graczy niż Black Ops Cold War.