Raport Ubisoftu. Garść statystyk oraz planów firmy

Bartosz Witoszka Aktualności o grach Publikacja: 11.02.2021, 15:23 Aktualizacja: 23.02.2021, 10:52
Podsumowań finansowych wielkich spółek growych ciąg dalszy. Tym razem padło na Ubisoft, który w tym tygodniu opublikował raport za trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego. Oprócz chwalenia się zyskami, szefowie francuskiej firmy zdradzili, jak sprzedały się niektóre produkcje wydane jesienią zeszłego roku. Podano także ceny różnych gier oraz szczegóły nowego projektu w uniwersum Gwiezdnych Wojen.
0 Udostępnień

Wikingowie okazali się strzałem w dziesiątkę

Opublikowany 9 lutego raport Ubisoft podsumowujący trzeci kwartał bieżącego roku finansowego oraz późniejsza rozmowa z akcjonariuszami dostarczyły kilku ciekawych informacji o wydanych w tym okresie produkcjach. Zanim jednak do tego przejdziemy, warto wspomnieć, że ogólne przychody całego Ubisoftu w okresie od 1 października do 31 grudnia 2020 roku wyniosły 1,21 miliarda euro, a w całym roku finansowym (1 kwietnia-31 grudnia) łączny zanotowany przychód to 1,75 miliarda euro.

Skłoniło to Yvesa Guillemota, prezesa Ubisoftu, do nazwania trzeciego kwartału bieżącego okresu finansowego najlepszym okresem w historii Ubisoftu, a wszystko to dzięki bogatemu portfolio gier, jakie ukazały się w tym okresie. Szczególnie udaną produkcją ma być Assassin’s Creed Valhalla, który co prawda nie pobił wyniku sprzedaży Assassin’s Creed III, ale dalej uznawany jest przez francuską firmę jako największa premiera tej serii. W rozmowie z inwestorami doprecyzowano, że chodzi o liczbę zamówień przedsprzedażowych i ogólnego “zaangażowania” (cokolwiek to znaczy).

Nie podano przy tym dokładnych wyników sprzedaży, ale już teraz Ubisoft zapowiedział długie wspieranie produkcji, które ma znacząco przewyższyć to, z czym mieliśmy do czynienia przy okazji Odyssey. Przypomnijmy, że do “greckiego” Assassyna ukazały się dwa duże dodatki, jedenaście krótkich rozszerzeń i dwa darmowe DLC, a ostatnia aktualizacja do gry pojawiła się ponad rok po premierze.

Gry AAA i ich cena

Inne produkcje studia także radziły sobie dobrze – Guillemot podkreśla, że Immortals Fenyx Rising to gra z długim ogonem, a Watch Dogs: Legion miał sprzedać się lepiej niż druga część (tu również wspomniano o większym “zaangażowaniu). Na wzmiankę zasługuje też Just Dance 2021, które było najlepiej sprzedającą się częścią serii od sześciu lat. Podobnie jak w innych przypadkach nie podano jednak konkretnych danych.

Inny wątek telekonferencji z inwestorami dotyczył chęci rozwinięcia segmentu z mniejszymi tytułami. Zdaniem Fredericka Dugueta, dyrektora finansowego Ubisoftu, rok fiskalny 2022 (okres między 1 kwietnia 2021 a 31 marca 2022) będzie ostatnim, w którym firma wyda tak dużo produkcji wysokobudżetowych. Nie oznacza to jednak, że Ubisoft planuje odejść od nich całkowicie – ich natężenie będzie po prostu mniejsze. Ma za to pojawić się więcej gier free-to-play czy tych tworzonych na urządzenia mobilne – wspomniano m.in. o Assassin’s Creedzie, którego współtwórcą jest Tencent (tytuł jest już w przygotowaniu).

Duguet poruszył również kwestię cen gier – jeszcze przed premierą nowych konsol Sony, Take-Two i Activision Blizzard zapowiedziało podwyżkę produkcji wysokobudżetowych w okresie ich premiery. Mowa o nawet 70 dolarach, a część wydawców, w tym Ubisoft, nie zabrało jeszcze zdania w tym temacie. I omawiana telekonferencja tego nie zmieniła – francuska spółka dalej analizuje różne za i przeciw.

Kolejny tytuł z uniwersum Gwiezdnych Wojen

Nie można nie było wspomnieć o grze Ubisoftu w świecie Gwiezdnych Wojen, o której istnieniu dowiedzieliśmy się w styczniu. Ma ona powstawać we współpracy ze wskrzeszonym Lucasfilm Games oraz skandynawskim Massive Entertainment, znanym przede wszystkim ze stworzenia The Division. Zarówno Duguet, jak i Guillemot wspomnieli jedynie, że gra jest jeszcze na wczesnym etapie produkcji i za wcześnie na konkrety. Wiadomo jedynie, że na pewno nie zadebiutuje przed grą na podstawie Avatara (również pracuje nad nią Massive), której premiera zaplanowana jest na 2023 rok.

Szefostwo Ubisoftu zapewniło również, że prace nad grą Star Wars nie wpłyną na nowe aktualizacje do The Division 2 – nowa zawartość ma trafić do rąk użytkowników do końca 2021 roku kalendarzowego.

Z mniejszych, ale również wartych wspominki newsów w ramach omawiania raportu – Ubisoft rozważa zmianę nazwy Rainbow Six Quarantine ze względu na złe skojarzenia (kwarantanna, pandemia – sami rozumiecie). Przypominamy, że premiera gry doczekała się przesunięcia, ale według najnowszych informacji trafi do sprzedaży przed końcem września tego roku.

Zobacz także:
Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2. Remaster idealny
Aktualności o grach, 9 lip 2021
Loki w Fortnite
Gry, 30 cze 2021
Nie żyje pierwowzór psa z Fallout 4
Aktualności o grach, 28 cze 2021
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments