Reklamy w Netflix? Nie, nawet mimo spadku subskrypcji

Michał Małysa Seriale Publikacja: 18.07.2019, 10:00 Aktualizacja: 18.07.2020, 9:34
Rosnąca konkurencja ze stron nowych platform zapowiedzianych na przyszły rok, usunięcie z oferty wielu kultowych seriali, a także spadek przyrostu subskrypcji rok do roku - to największe problemy streamingowego giganta. Inwestorzy dostali jednak obietnicę, że reklamy w Netflix się nie pojawią.
reklamy w netflix spadek subskrypcji
12 Udostępnień

Reklamy w Netflix? Gigant mówi stanowcze nie

W kwartalnym raporcie podatkowym przedstawiciele amerykańskiego giganta streamingowego klarownie podkreślili, że plotki o reklamach w Netflix nie mają absolutnie żadnych podstaw. W końcu to ich brak odróżnia platformę od konkurencji. – Pozostaje to istotną częścią oferty naszej marki. Kiedy czytasz spekulacje, w myśl których chcemy sprzedawać reklamy, możesz być pewien, że są one fałszywe – czytamy w liście do inwestorów. – Wierzymy, że odniesiemy więcej biznesowych korzyści w długim okresie, jeżeli nie staniemy do wyścigu o przychody z reklam i skupimy się całkowicie na walce o satysfakcję odbiorców – uzupełnia Netflix.

Pod względem marketingowym firma pragnie skupić się na budowaniu wśród fanów ekscytacji kluczowymi tytułami. Najlepszym przykładem tej strategii jest premiera recenzowanego przez nas Stranger Things 3. Efektem premierowych kolaboracji były między innymi portale do świata Stranger Things w Fortnitekolekcja Nike inspirowana Stranger Things, stylizowany na scenografię pokój w ofercie IKEI dla graczy i fanów seriali  czy inspirowane Stranger Things 3 aparaty Polaroida.

Spadek subskrypcji w Netflix. Czy zbliża się koniec giganta?

Jednym z powodów coraz częstszego pojawiania się w plotkach tematu reklam w Netflix mogą być doniesienia o coraz gorszej pozycji giganta. Jego pozycji zagrozić może nie tylko pojawienie się miliona konkurencyjnych platform (w raporcie wymienione są: Disney, Apple, WarnerMedia, NBCU), usuwanie z katalogu kolejnych wielkich przebojów (z Netfliksa znikają Przyjaciele, ale również  The Office) oraz spadek subskrypcji w Netflix.

Jak wygląda sytuacja na tym ostatnim polu? Podczas ostatniego kwartału liczba płatnych subskrypcji Netflix powiększyła się o 2,7 miliona użytkowników. W trakcie tego samego okresu przed rokiem liczba ta wynosiła 5,5 miliona, więc spadek przyrostu subskrypcji rok do roku jest wręcz dramatyczny. Sama firma w prognozach na drugi kwartał zakładała co najmniej 5 milionów nowych subskrybentów.

Chociaż wieszczenie upadku Netfliksa byłoby mocno naciągane, nie ulega wątpliwości, że dla streamingowego giganta zbliżają się bardzo nieciekawe czasy.

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments