Ubisoft tworzy z Netflix kreskówki na bazie swoich gier
Nowe kreskówki Ubisoftu na Netflix
Ledwo na Netflix pojawił się czwarty sezon Inwazji Kórlików (Rabbid Invasion) na podstawie gry komputerowej „Les Lapins Crétins” firmy Ubisoft, a gigant z branży gier już planuje kolejne produkcje. Jak donosi The Hollywood Reporter, wszystkie mają być kreskówkowymi adaptacjami gier dla dzieci. Po osadzonej na Marsie Inwazji Kórlików przyjdzie czas na kultowego Raymana oraz mobilną grę Hungry Shark.
Dziecięce produkcje tworzone przez Ubisoft odnosiły olbrzymi sukces również na tradycyjnych pasmach, czyli w kanałach France 3 oraz Nickelodeon. Nic dziwnego więc, że francuska firma łakomym okiem patrzy na możliwość powiększenia swojej audiencji również o nieco starsze grupy wiekowe. Jedna z następnych kreskówek umiejscowiona będzie w realiach licealnych, a jej bohaterem będzie młodziutki superhaker, który rozwiązuje kryminalne zagadki w swojej szkole.
Francuski twórca gier celuje też w nieco starszą audiencję
Dziennikarzom THR udało się uzyskać komentarz Ubisoftu co do planów związanych z animacjami. – Każda produkcja ma inną grupę docelową oraz inny format. Animowany serial telewizyjny związany z hackowaniem został zainspirowany przez motywy oraz pomysły z marki Watch Dogs, ale nie jest umiejscowiony w tym samym uniwersum ani związany z grą – powiedziała Helene Juguet, managig director paryskiego oddziału Ubisoft Film & Television.
Poza animacją na podstawie prezentowanego na Gamescom 2019 Watch Dogs Legion, Ubisoft współpracuje obecnie z Netflix nad kreskówką Captain Laserhawk: A Blood Dragon Vibe (adaptacja rozszerzenia Blood Dragon do Far Cry 3), a w planach jest również komedia na temat kultury gier wideo.
Warto dodać, że to niejedyne dzieła inspirowane grami, które znajdą swoją drogę na platformę VOD. Pisaliśmy niedawno o netfliksowej adaptacji Cupheada, gry indie z 2017 roku sprzedanej w zawrotnym nakładzie 4 milionów egzemplarzy. Kto wie, czy produkcja na podstawie kultowego Raymana nie miałaby szansy podbić serc widzów Netfliksa tak skutecznie, jak przed wieloma laty serca graczy podbijał tytułowy stworek biegający po Rozdrożu Marzeń?