Xbox Scarlett to szybkość i grywalność – deklaruje Microsoft
Twórcy skupią się na szybkości i grywalności Xbox Scarlett
W wywiadzie udzielonym serwisowi GameSpot jeden z czołowych architektów Xbox Scarlett wypowiedział się na temat priorytetów w pracach nad konsolą nowej generacji. – Obszarem, na którym chcemy się skupić w przypadku następnej generacji, jest częstotliwość wyświetlania klatek oraz grywalność gier. Upewnienie się, że gry wczytują się niesamowicie szybko i chodzą na jak największej częstotliwości wyświetlania klatek – powiedział w rozmowie z dziennikarzem portalu Phil Spencer.
Niezwykle istotne w pracach nad Xbox Scarlett były możliwości graficzne i wsparcie 4K, jednak na horyzoncie pojawił się znacznie istotniejszy cel. – Grywalność jest prawdopodobnie ważniejszym punktem w przypadku tej generacji. Jak szybko gry się wczytują? Czy dostaję się do gry jak najszybciej i jak to odczuwam podczas grania? Jakie to uczucie? Czy gra wygląda i sprawia wrażenie takiej, jakiej wcześniej nie widziałem? To nasz cel – zadeklarował Spencer.
Nowa konsola Microsoftu weźmie najlepsze z Xbox One
Bodaj najważniejszą cechą Xbox One, która pozwala jako-tako nadążać za konsolą Sony, jest możliwość grania na nim w produkcje z poprzedniej generacji. – Gry z oryginalnego Xboksa, z Xbox 360, Xbox One oraz nowej konsoli – chodzenie ich wszystkich na następnej platformie jest dla nas naprawdę ważne. Chcemy szanować gry kupione od nas wcześniej, więc jeśli szybciej przysposobicie się do następnej generacji, a ktoś zostanie z tyłu, możliwa będzie również gra międzygeneracyjna – zadeklarował Phil Spencer.
Podobnie jak w przypadku szybszego ładowania, i tutaj Sony z Microsoftem idą łeb w łeb. Wsteczną kompatybilność PS5, która potrzebna jest graczom ze względu na ich „plemienną naturę”, zapowiadał także CEO Sony Jim Ryan. Więcej o obu konsolach dowiecie się z naszych artykułów, w których zebraliśmy wszystkie aktualne informacje o Xbox Scarlett oraz wszystkie aktualne informacje o PlayStation 5.