Xbox Scarlett to szybkość i grywalność – deklaruje Microsoft

Michał Małysa Sprzęt Publikacja: 13.08.2019, 16:00 Aktualizacja: 13.08.2019, 16:00
Phil Spencer, jeden z architektów konsoli Xbox Scarlett, wypowiedział się na temat nowego sprzętu Microsoftu w wywiadzie dla portalu GameSpot. Z jego deklaracji wynika, że twórcy następnej generacji skupili się na szybkości konsol. Niezwykle istotna ma być też gra międzygeneracyjna.
xbox scarlett - data premiery, gry, cena, technologia
5 Udostępnień

Twórcy skupią się na szybkości i grywalności Xbox Scarlett

W wywiadzie udzielonym serwisowi GameSpot jeden z czołowych architektów Xbox Scarlett wypowiedział się na temat priorytetów w pracach nad konsolą nowej generacji. – Obszarem, na którym chcemy się skupić w przypadku następnej generacji, jest częstotliwość wyświetlania klatek oraz grywalność gier. Upewnienie się, że gry wczytują się niesamowicie szybko i chodzą na jak największej częstotliwości wyświetlania klatek – powiedział w rozmowie z dziennikarzem portalu Phil Spencer.

Niezwykle istotne w pracach nad Xbox Scarlett były możliwości graficzne i wsparcie 4K, jednak na horyzoncie pojawił się znacznie istotniejszy cel. – Grywalność jest prawdopodobnie ważniejszym punktem w przypadku tej generacji. Jak szybko gry się wczytują? Czy dostaję się do gry jak najszybciej i jak to odczuwam podczas grania? Jakie to uczucie? Czy gra wygląda i sprawia wrażenie takiej, jakiej wcześniej nie widziałem? To nasz cel – zadeklarował Spencer.

Nowa konsola Microsoftu weźmie najlepsze z Xbox One

Bodaj najważniejszą cechą Xbox One, która pozwala jako-tako nadążać za konsolą Sony, jest możliwość grania na nim w produkcje z poprzedniej generacji. – Gry z oryginalnego Xboksa, z Xbox 360, Xbox One oraz nowej konsoli – chodzenie ich wszystkich na następnej platformie jest dla nas naprawdę ważne. Chcemy szanować gry kupione od nas wcześniej, więc jeśli szybciej przysposobicie się do następnej generacji, a ktoś zostanie z tyłu, możliwa będzie również gra międzygeneracyjna – zadeklarował Phil Spencer.

Podobnie jak w przypadku szybszego ładowania, i tutaj Sony z Microsoftem idą łeb w łeb. Wsteczną kompatybilność PS5, która potrzebna jest graczom ze względu na ich „plemienną naturę”, zapowiadał także CEO Sony Jim Ryan. Więcej o obu konsolach dowiecie się z naszych artykułów, w których zebraliśmy wszystkie aktualne informacje o Xbox Scarlett oraz wszystkie aktualne informacje o PlayStation 5.

 

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments