Rozmiar Days Gone zbyt duży? Preload już ruszył
Duży rozmiar Days Gone nie dziwi, więc preload to miła opcja
Spore rozmiary hitowych produkcji są obecnie jednym z najuciążliwszych zjawisk w branży gier, szczególnie dla konsumentów wybierających cyfrowe wersje nowych tytułów. Olbrzymie mapy, bogaty i otwarty świat oraz w stu procentach dopracowana grafika musi wiązać się w końcu z pewnym obciążeniem dla sprzętu. Doskonale zdają sobie z tego sprawę wszyscy, którzy bawili się w bawił się w instalację The Division 2 czy przekraczające rozmiarem 100 GB Call of Duty: Black Ops 4.
Wiedzą o tym również producenci konsol, którzy deklarują więcej miejsca na dyskach twardych kolejnej generacji (ma być tak w przypadku PlayStation 5), ale jest do dopiero melodia przyszłości, która może zresztą wpłynąć na cenę PlayStation 5. Sami twórcy gier starają się tymczasem ułatwić klientom szybszy dostęp do produkcji w dniu ich wydania, a najlepszym dotąd sposobem okazała się funkcja preloadu danego tytułu.
Według doniesień rozmiar Days Gone wynosić ma ponad 67 GB, a kolejne 13 pochłonie łatka wydana w dniu premiery. Jeżeli nabyliście już grę w PS Store, możecie rozpocząć jej ściąganie choćby w tym momencie. Piątkowa premiera nie minie wam dzięki temu na tępym wpatrywaniu się w zbyt wolny pasek postępu ściągania tytułu.
Days Gone wolno się ładuje i miejscami przycina?
W porannym newsie prezentującym imponującą grafikę Days Gone nie zastanawialiśmy się, jak niesamowite efekty pogodowe wpłynąć mogą na działanie tytułu. Spory rozmiar Days Gone jest niejako oczywistością, jednak czy doskonała oprawa graficzna nie wpłynie na wolniejsze ładowanie kolejnych obszarów oraz ogólną gładkość rozgrywki?
Pewną odpowiedź daje na to pierwsza z recenzji Days Gone, opublikowana w niemieckim czasopiśmie M! Games na dzień przed zdjęciem producenckiego embargo.
O ile sami starannie przestrzegali będziemy zasad i wrażenia Zagrano.pl opublikujemy punktualnie o 14.01 na dzień przed premierą Days Gone (czyli już jutro, w czwartek 25 kwietnia!), tak grzechem byłoby nie przytoczyć za portalem Twisted Voxel kilku ciekawostek. Gra oceniona została przez redaktorów M! Games na 83/10, otrzymując ocenę 8/10 za rozgrywkę single player, 9/10 za grafikę i kolejne 8/10 za udźwiękowienie. Do największych minusów gry należeć miały według recenzentów kwestie techniczne związane z długim czasem ładowania ucinającym nawet przerywniki, a także płynnością klatkażu.
Czy obawy te są uzasadnione? Tego dowiecie się już jutro od nas, a w piątek będziecie mogli przekonać się na własną rękę!
Źródło: Twisted Voxel, Push Square; Grafika: materiały prasowe