Sprzedaż The Division 2 poniżej oczekiwań
Złoty wiek sieciowych strzelanek
Strzelanki sieciowe przeżywają obecnie swój złoty wiek. Multum produkcji do wyboru mają fani praktycznie każdego rodzaju rozrywki związanego ze strzelaniem. Co więcej, za granie w wiele z nich nie musimy wydawać ani złotówki, tak jak w przypadku najpopularniejszych sieciówek w stylu battle royale (PUBG rywalizuje już z Fornite pod względem liczby graczy jak równy z równym, a po piętach od niedawna drepcze im Apex Legends). Również serie z segmentu AAA mają swoje pozycje tego typu: w przypadku Battlefield V jest to tryb Burza Ognia, a mocno na rozgrywce battle royale skupia się również Call of Duty: Black Ops 4.
Innym przykładem popularnych sieciowych strzelanek są tak zwane loot shootery, wśród których wymienić warto dostępne w ubiegłorocznym PS Plus na wrzesień Destiny 2 czy umierające na naszych oczach Anthem. Kolejną produkcją tego typu jest The Division 2 od Ubisoftu, które należy z kolei także do typu strzelanek oferujących całą gamę opcji taktycznych. O wiele bardziej rozwinięta pod tym względem będzie wprawdzie inna produkcja francuskiego giganta, zapowiedziany na wrzesień Ghost Recon Breakpoint, ale dziś skupmy się właśnie na The Division 2. A dokładniej – rozczarowujących wynikach sprzedaży w przypadku wersji konsolowej.
Sprzedaż The Division 2 na PS4 i Xbox One poniżej oczekiwań
Na konferencji poświęconej wynikom finansowym firmy o niespełnionych oczekiwaniach względem sprzedaży The Division 2 na PS4 oraz Xbox One mówił CFO Ubisoftu, Frederick Dugue. – The Division 2 nie spełniło naszych ambitnych założeń co do konsoli. Sądzimy, że w dużej mierze powodem tego była większa niż oczekiwana konkurencja na rynku – przyznał pracownik firmy. Dodał następnie, że przynajmniej pod względem wersji PC sprzedaż prezentowała się tak, jak powinna.
Za nie do końca satysfakcjonującą sprzedaż The Division 2 na PS4 oraz Xbox One zdaniem Ubisoftu zdecydowanie nie odpowiada poziom produkcji. Temu nie ma co zarzucić, bowiem tytuł spotkał się z ciepłym przyjęciem zarówno ze strony graczy, jak i recenzentów. Świadczyć może o tym wysoki współczynnik godzin spędzonych przy grze oraz dobra sprzedaż przepustki sezonowej, a i my oceniliśmy w naszej recenzji The Division 2 bardzo pozytywnie.
Sieciowa strzelanka z silnie zaznaczonymi elementami RPG (mowa tu przede wszystkim o zbieraniu lootu i rozwoju postaci) stworzona została przez należące do Ubisoftu studio Massive Entertainment. Gra ukazała się 15 marca 2019 roku na komputerach PC i konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. 16 maja będzie miał miejsce pierwszy wielki rajd, Operation Dark Hour.
Źródło: GameSpot. Grafika: materiały prasowe.