PlayStation 5 pod kątem graficznym może wyglądać właśnie tak
Luminous Productions prezentuje techniczne demo ray tracingu
Założone przez Square Enix Group studio Luminous Productions, w którym zebrano m.in. dużą grupę twórców Final Fantasy XV, zaprezentowało graficzne możliwości własnego silnika graficznego Luminous Engine. Został on stworzony w celu robienia gier z segmentu AAA, więc siłą rzeczy robić musi wrażenie. Techniczne demo to oczywiście wygładzony obrazek, ale i tak silnik wydaje się dawać producentom nieogłoszonych jeszcze gier duże pole do popisu.
Korzystając z technologii prezentowanej przez NVIDIA na Gamescom 2019, twórcom udało się wykreować renderowany w czasie rzeczywistym obraz, który imponująco wyzyskuje możliwości graficzne dawane przez ray tracing. Realistyczny ruch światła pozwala wydobyć z twarzy bohaterów emocje, o nabierających głębi i realizmu lokacjach nie wspominając. Tak właśnie wyglądać może grafika na PlayStation 5 oraz innych konsolach przyszłej generacji.
Grafika na PlayStation 5 też korzysta z tej technologii
O przewidywanych możliwościach graficznych nowej konsoli Sony pisaliśmy w artykule ze wszystkimi informacjami na temat PlayStation 5, a w kontekście prezentowanego dema technicznego Luminous Engine warto przypomnieć przede wszystkim fakt, iż sprzęt kolejnej generacji jak najbardziej wspierać ma ray tracing. Biorąc dodatkowo pod uwagę moc konsoli (na spotkaniu z pokazem działania PlayStation 5 w akcji czas ładowania w recenzowanym przez Zagrano Marvel’s Spider-Man spadł z 8,1 do 0,83 sekundy), renderowanie takich obrazów w czasie rzeczywistym może być jak najbardziej możliwe.
O ewentualnych ogłoszeniach gier z Luminous Productions z pewnością będziemy was informowali. Być może na produkcje od studia należącego do Square Enix będziemy musieli poczekać do konsol następnej generacji, ale czujemy, że może być naprawdę warto.