Rok 2020 rekordowy dla serii Call of Duty. 60 tys. banów dla oszustów w Warzone
Strzelanie się ciągle jest modne
Call of Duty można nie lubić, ale z całą pewnością należy je szanować, zwłaszcza jeśli chodzi o to, jakie pieniądze potrafi zarabiać ta prawie 20-letnia seria licząca ponad 20 odsłon (i to tylko, jeśli chodzi o główne części). W grudniu zeszłego roku Activision Blizzard chwaliło się w informacji prasowej, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy seria FPS zanotowała 3 miliardy dolarów przychodu.
W opublikowanym niedawno raporcie zdradzono nieco dokładniej, jak wyglądał udział poszczególnych części w tym wyniku. Przede wszystkim podkreślono, że miesięczna liczba aktywnych graczy utrzymywała się na stałym poziomie około 100 milionów. W okresie pomiędzy październikiem a grudniem 2020 roku wartość ta nawet wzrosła do aż 128 milionów. Według raportu to o 70% więcej niż w analogicznym okresie roku 2019, jednak warto pamiętać, że wtedy na rynku nie było jeszcze Warzone.
Wzrost przychodów z mikropłatności
A to właśnie ta darmowa odsłona zarabia najwięcej, przynajmniej jeśli chodzi o mikropłatności. W 2020 roku nastąpił 50-procentowy wzrost przychodów z wszelkiego rodzaju mikrotransakcji w tej serii. Sporym sukcesem okazała się również sprzedaż tzw. battle passów – pod tym względem pobito rekord z zeszłego roku, ale nie podano konkretnych liczb.
Nie oznacza to jednak, że spadła sprzedaż pełnoprawnych odsłon serii – wydane w listopadzie Call of Duty: Black Ops Cold War miał sprzedać się o 40% lepiej niż reboot Modern Warfare z 2019 roku. Dodatkowo, wysoką sprzedaż napędzała premiera pierwszego sezonu wsparcia do “Zimnej Wojny”.
Dobrze radzi sobie również wydane pod koniec 2019 roku Call of Duty Mobile – mowa o dwucyfrowym wzroście przychodów z mikropłatności i znacznemu zwiększeniu się bazy graczy. Niestety, nie podano konkretnych liczb.
Oszuści, strzeżcie się (czy coś)
Oprócz wyników finansowych Activision Blizzard pochwaliło się również liczbą zbanowanych graczy, którzy w Call of Duty: Warzone korzystają z nielegalnego oprogramowania do oszukiwania. 2 lutego firma usunęła z gry 60 tysięcy kont (na stałe), a łączna liczba rozdanych banów od premiery w marcu 2020 roku przekroczyła 300 tysięcy.