MetaHuman Creator. Nowe narzędzie od Epic Games ułatwi tworzenie modeli postaci
Nowe narzędzie od twórców Fortnite’a
W maju zeszłego roku Epic Game zaprezentował kolejną, piątą już wersję swojego flagowego produktu, jakim jest Unreal Engine. Ten popularny silnik do tworzenia gier od lat służy deweloperom, a jego najnowsza odsłona pojawić ma się do dyspozycji wszystkich zainteresowanych w bieżącym roku.
To jednak nie jedyna niespodzianka szykowana przez Epic Games, o której więcej usłyszymy w ciągu najbliższych kilku miesięcy. W sieci pojawił się materiał prezentujący MetaHuman Creator, czyli rozbudowany kreator, który znacząco ułatwi tworzenie realistycznych modeli postaci. Co ważne, dotyczyć ma to nie tylko twarzy, ale również tułowia, kończyn czy innych elementów wybranych przez deweloperów.
Warto uzbroić się w cierpliwość
Graficy będą mogli także zasymulować prostą animację, czy ubrać “manekina” w wybrane ubranie lub wcześniej przygotowaną zbroję, by sprawdzić, jak całość prezentuje się jeszcze na etapie konceptu. Uzyskane dane będzie można przenosić pomiędzy projektami. I choć wszystko nie brzmi może jak rewolucja, to ma być na tyle intuicyjne i łatwe w obsłudze, że przyspieszy proces opracowywania modeli postaci.
Nie podano na razie, kiedy dokładnie można spodziewać się udostępnienia MetaHuman Creatora szerszemu gronu odbiorców, ale zainteresowani już teraz mogą sprawdzić dwa przygotowane przez Epic Games modele. Warto pamiętać jednak, że dotyczy to tylko osób mających dostęp do najnowszej wersji silnika Unreal Engine (tej z numerkiem 4.26.1).
Przede wszystkim warto uzbroić się w cierpliwość – zanim twórcy gier zaczną wykorzystywać pełen potencjał technologii oferowanej przez Epic Games (mowa zarówno o Unreal Engine 5, jak i MetaHuman Creatorze), minie jeszcze sporo czasu.