V1 Interactive kończy działalność po stworzeniu jednej gry. Upadek studia twórcy Halo
Gamedev to trudny kawałek chleba
Wygląda na to, że wydane w czerwcu zeszłego roku Disintegration nie odniosło aż tak dużego sukcesu, jak zakładał to Marcus Lehto, szef studia V1 Interactive, odpowiedzialnego za tę kosmiczną strzelankę z elementami strategii czasu rzeczywistego. Po kilku miesiącach od premiery deweloperzy zdecydowali się na wyłączenie trybu wieloosobowego, a w niedawnym komunikacie na Twitterze poinformowano o rozwiązaniu studia.
Disintegration było jedyną grą V1 Interactive, na przygotowanie której poświęcono około cztery lata. Po wieloletnim współtworzeniu serii Halo Lehto zdecydował się pójść na swoje i tak w 2016 roku powstało omawiane studio. W osobnym komunikacie deweloper zapewnił, że pracownicy od miesięcy informowani są o stanie, w jakim znajdowało się studio, a on i reszta kadry kierowniczej zapewnia wsparcie, by znaleźli zatrudnienie w innych firmach.
At V1, our priority has been to the wellbeing of our employees.
We’ve been transparent with them about the state of things for months and are making this decision now so they still have ample time to search for new jobs while being supported by our studio. https://t.co/XJbWDxazto
— Marcus Lehto (@game_fabricator) March 8, 2021
Praktyka godna pochwalenia, niestety niezbyt częsta w branży elektronicznej rozrywki – przy okazji informacji o zamknięciu Stadia Games and Entertainment dowiedzieliśmy się, że do ostatniego momentu zapewniono pracowników o dobrych wynikach i chwalono ich za postępy poczynione w projektach.