Cyberpunk 2077. CD Projekt przeprasza i obiecuje poprawę
Kolejne przeprosiny
Po dość długim milczeniu CD Projekt ponownie wychyla głowę z okopów i sprawdza, czy uda się mu coś zdziałać. Na kanałach społecznościowych studia pojawił się wczoraj 5-minutowy film, w którym Marcin Iwiński, współzałożyciel i wiceprezes spółki, staje przed kamerą, przeprasza i tłumaczy, co dalej stanie się z Cyberpunk 2077.
Dotychczasowy plan zakłada wypuszczenie zapowiedzianych przed premierą darmowych DLC i skrupulatne, acz powolne, łatanie gry (dwie noworoczne aktualizacje miały pojawić się jeszcze w styczniu). Strategia została zmodyfikowana i ze słów Iwińskiego wynika, że nowa zawartość (do której jeszcze przejdziemy) pojawi się w późniejszej części roku. Firma chce aktualnie skupić się w pełni na udostępnianiu aktualizacji, a patch 1.1 (nie mylić z publikowanymi wcześniej hotfixami, aczkolwiek ta kwestia nie została doprecyzowana przez Iwińskiego czy w dalszych komunikatach CD Projektu) pojawi się w ciągu najbliższych 10 dni. Łatka 1.2 (ta większa) ma zostać udostępniona graczom za kilka tygodni, ale nie podano konkretnej daty.
Brak konkretów
Dużym plusem tych przeprosin było z pewnością to, że Iwiński wyraźnie odciął od tego całego zamieszania szeregowych pracowników, których gracze krytykowali za stan Cyberpunk 2077. Winę za całe zamieszanie ponosić ma kierownictwo firmy oraz to, że zignorowało ono problemy z konsolową wersję produkcji, która to miała powstawać do ostatniej chwili.
Iwiński po raz kolejny wspomniał o tym fakcie, dlatego wersje recenzenckie trafiły do redakcji serwisów growych dopiero 8 grudnia, czyli na dwa dni przed premierą. Niestety zabrakło informacji, czemu nie zdecydowano się na pokazanie, jak działa gra na podstawowym Xboksie i PlayStation 4 w przedpremierowych materiałach wideo, a to właśnie ten aspekt (celowe wprowadzenie graczy i inwestorów błąd) stał się przyczynkiem do wystosowania pozwów czy podjęcia kroków przez UOKiK.
Taking bets on whether there were more or less than 2077 ignored QA reports about the exact issues being discussed here. https://t.co/80RfDCsnxf
— Rami Ismail (رامي) (@tha_rami) January 13, 2021
DLC i wersja na konsole nowej generacji
Co zatem dalej z Cyberpunk2077? Na zaprezentowanym planie działania widzimy, że darmowe DLC pojawią się dopiero w późniejszym okresie 2021 roku, przy czym nie sprecyzowano, kiedy dokładnie to nastąpi. Podobnie będzie z aktualizacją dla posiadaczy konsol nowej generacji – pojawi się ona w ciągu kilku następnych miesięcy, ale na pewno do końca tego roku. Warto też pamiętać, że CD Projekt praktycznie nigdy nie trzymał się dat swoich zapowiedzi, dlatego osoby, które faktycznie zainteresowane są grą w Cyberpunk 2077, powinny patrzeć na zaprezentowany obrazek z dużym dystansem.
Nic też z niego nie wynika tak naprawdę, bo pokazano na nim to, co już się stało (wypuszczenie hotfixów, których było sześć, a nie trzy, wiceprezesie Iwiński) lub to, co zostało zapowiedziane już wcześniej – darmowe DLC, kolejne aktualizacje i nowo generacyjna aktualizacja. Nie wspomniano nic o grze wieloosobowej Cyberpunk 2077, więc to jest zapewne jeszcze bardziej odległa kwestia. Ta “road mapa” to klasyczny przykład powiedzenia czegoś, co ciężko w jakiś sposób zinterpretować czy uznać za konkret – ot, klasyczna zagrywka PR-owa, do których przez ostatnie lata przyzwyczaił nas CD Projekt.
For more details about the progress being made on Cyberpunk 2077’s further development, including information about updates and improvements, free DLCs, and more, please visit https://t.co/vfY3xxCM1G pic.twitter.com/6U28q8pcVH
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) January 13, 2021
FAQ i dodatkowe informacje
Oprócz filmiku przygotowano również specjalny odnośnik na stronie gry, gdzie znaleźć można odpowiedzi na najczęściej poruszane kwestie, a w przyszłości znajdą się tam również informacje o dalszych planach naprawy i rozwoju Cyberpunk 2077. Na stronie wspomniano m.in. o tym, że aktualnie nie ma obowiązkowego crunchu w firmie, a unikanie go ma być priorytetem dla studia w trakcie realizacji przyszłych projektów. Chyba już to gdzieś słyszałem.
Spółka pracuje również nad przywróceniem gry do PS Store’a, a pierwsze pieniądze w ramach akcji Help Me Refund miały już trafić do graczy. Przypomnijmy, że w 10 dni od premiery Cyberpunk 2077 trafił do 13 milionów graczy na wszystkich platformach, z czego aż 8 milionów zdecydowało się na zamówienie przedpremierowe.
I cannot believe he said this! If your game scope is too big for all the bugs to be found, this means that either:
– You didn't hire enough testers
– You didn't give testers enough time
You should have said "We didn't do enough testing" insdead of throwing QA under the bus. pic.twitter.com/8TvtrvszQs— Sos Sosowski (@Sosowski) January 14, 2021